10 steg för att sprida sitt budskap till många personer...
Sök:

10 steg för att sprida sitt budskap till många personer…

Den här artikeln publicerades 2007-12-25 vilket innebär att den är mer än 2 år gammal vilket kan innebära att den är inaktuell och dess innehåll inte kan garanteras. Skriv gärna en fråga i kommentarerna om du är osäker så svarar vi. Tack på förhand! 🙏

Jag läste precis för första gången Steve Pavlinas blogg (http://www.stevepavlina.com) där han skrev ett långt inlägg om tidlösa principer för att sprida sitt budskap till många personer. Jag har inte tänkt på det på det sättet för men jag tror att följande 10 punkter är väldigt bra att ha som checklista innan man postar ett inlägg:

  1. Skapa ett innehåll som är värdefullt för dina besökare
  2. Skriv ett innehåll som är originellt
  3. Skriv innehåll som är tidlöst
  4. Skriv för dina böskare först – för datorer i andra hand
  5. Fundera på varför du vill ha många besökare till din hemsida
  6. Var sann mot dina läsare och besökare
  7. Skriv vad som är sant för dig och lär dig hantera konsekvenserna
  8. Behandla dina besökare som de riktiga personer de är
  9. Låt pengarna komma i andra hand
  10. Försök vara genuin i att hjälpa andra människor så löser det andra sig längs vägen.

Den här artikeln publicerades 2007-12-25 klockan 00:27 av Jan Bolmeson i kategorin(erna): Personligt och om mig.

Ansvarsbegränsning: Historisk avkastning är ingen garanti för framtida avkastning. En investering i värdepapper/fonder kan både öka och minska i värde och det är inte säkert att du får tillbaka det investerade kapitalet. Samtliga analyser och all annan information som tillhandahålls lämnas uteslutande i informationssyfte, för allmän spridning, och ska under inga förhållanden användas eller betraktas som rådgivning, uppmaning eller rekommendation för att köpa eller sälja aktier eller andra finansiella instrument. Åsikter och analyser som presenteras är personliga och informationen ska inte ensamt utgöra underlag för investeringsbeslut. Du bör inhämta råd från andra rådgivare och basera dina investeringsbeslut utifrån egen erfarenhet. RikaTillsammans frånsäger sig därmed ansvar för eventuell förlust eller skada av vad slag det må vara som grundar sig på användandet av analyser, dokument och övrig information som härrör från RikaTillsammans. Läs mer i de fullständiga villkoren.

Kommentera

Endast en kommentar till denna artikel:

  1. Vit pil

    Steve Pavlina är en bra bloggare. Gillade specifikt hans 30 dagars experiment. Jag sysslar lite med sådant från tid till tid:). Rätt kul och lärorikt. Man blir mer öppen för nya saker när man gör experimenten.

    Vad Steve dock verkar ha glömt i sin punktering är delegerings aspekten. Att delegera gör att det blir mycket enklare att ta fram vad läsarna verkligen vill ha. Du har mer tid helt enkelt att sitta och dona med sådant när du delegerar.

    I bloggarnas värld och i affärernas värld är inte ensam stark. Heller ingen dygd (ärofullt kanske, men inte bra för servicen till sina läsare/kunder).

    0
    Gravatar ikon för användaren
    Mathias

Få månadens bästa tips och artiklar!

Få de bästa tipsen, videoklippen och artiklarna från bloggen
till din mejl ungefär en gång i månaden. Tack! /Jan :-)

Genom att prenumerera godkänner du villkoren för nyhetsbrevet. Du kan avsluta när du vill.