MattiasA90
(Mattias Andersson)
22 Januari 2024 16:01
192
Klart man kan. Men känns helt meningslöst med tre globalfonder.
Jag antar att du vill ha med tillväxtmarknader eftersom du har med Storebrand global . Då kan du likaväl ersätta både DNB och LF global med Storebrand Global all countries 90% och Plus Sverige allabolag 10%.
Alternativt om du vill få ner avgiften några baspunkter så kan du köra:
80% Dnb global
10% Avanza emerging markets (om du har Avanza ) eller Länsförsäkringar tillväxtmarknader indexnära eller Storebrand emerging markets (om du inte har Avanza )
10% Plus allabolag
Läs gärna dessa trådar i ämnet
Är det bättre, sämre eller ingen skillnad att veckospara 25% istället för att månadsspara 100%?
jag gillar mer veckospara för det får mig att hänga med i svängarna lite mer. för att försöka förstå vad som har påverkat börsen i veckan. Det rör mig inte att det går ner. Jag köper ändå som vanligt. Men jag tänker att det kanske är mer fördelaktigt att köpa så tidigt som möjligt när det går upp och så sent som möjligt när det går ner?
Hej!
Har nyligen börjat lyssna på er podd och måste säga tack! Nu förstår jag lite bättre hur man ska investera och spara om man inte fattar så mycket om hur börsen och marknaden fungerar.
Börjar även förstå nyttan med att månadsspara istället för att satsa belopp vid enstaka tillfällen. Det som slog mig var, varför inte veckospara på Lysa istället för månadsspara? Borde inte detta vara ännu mer fördelaktigt? Eller kan man anse att de positiva effekterna mellan veckospara och månadsspara är fö…
2 gillningar