2 000 miljarder dollar ärvs av Millenials varje år (talar för en börsuppgång även i framtiden)

Soar 400 % tolkar jag som en uppgång på (med) 400 % så isåfall 5. Till skillnad från uppgång till 400% (av ursprungsvärdet) som skulle ge faktorn 4 :slight_smile:

Jag kommer oxå till 9,9 %. Det är väl inte utopiskt kanske. Man vad är 400 % uppgång värt om 17 år? Om vi har en inflation på 5-6 % så är 9,9 % inte fantastiskt.

Och skulle FED tappa greppet helt så vi hamnar i högre inflation så blir det mindre roligt. Då kan börsen crascha uppåt (crackup boom).

Oj nu blev jag dystopisk istället :stuck_out_tongue:

1 gillning

Se 3e inlägget ovanför ditt. Det är utrett :wink:

1 gillning

whooo, dubbelutredning. Okej, vi kan gå vidare.

4 gillningar

Den viktigare frågan är dock … som vi alla varit inne på … vad i 9.2% om året (inkl inflation) innebär någon millennie sätter sprätt på arv effekt

1 gillning

Ja, men om jag förstått det rätt är vi som befolkning i Sverige extremt intresserade av aktier, och även om USA ligger något efter oss så är intresset stort där också.

I länder som Kina tror jag man hellre köper ytterligare en bostad, och hyr ut. Japan, Korea etc har jag inte riktigt koll på. Inte heller hur tex läget är i Vietnam, får de äga aktier där?

1 gillning

När milleniums fimpar farfars hink med räntefonder så kommer index dra som ett värdetransportrån genom Eslövsrondellen.

6 gillningar

Det har jag redan gjort :wink:

Och räntorna går upp?