Ja men det är ju bara garanterat historiskt som du själv skriver. Säger ju inget om framtiden. Själv gillar jag tumregeln 0-3 år = sparkonto, därefter 10% aktier per år i sparhorisont och resten i räntefonder.
Du kan kolla hur jag investerar här
Och/eller
Direktlänk till min aktieportfölj