Jag håller i stora drag med. Men jag skulle ändå säga att man ska räkna på det. Här är utkast på kalkylen som jag pratade om i avsnittet. För det är rätt många saker man (=jag) inte spontant tänkte på - t.ex. amorteringskravet, att tjänstepension läggs på lönen så man trillar dit på statlig skatt, att längden på pensionsuttagen inte alltid går att bestämma etc.
Här är ett försök till en kalkyl som jag ändå lagt rätt mycket kärlek på: