Affärsvärldens frågor om mig, Storskogen och saminvesteringen några av oss gjorde

+1, och att inte blanda ihop din roll med ditt community. Bara genom att läsa tråden här ovan är det tydligt att den här tråden både berikar och försvårar dialogen med journalisten.

1 gillning

Precis. Och det behöver inte vara något dåligt de skriver. Det är väl bra att journalister granskar de människor som vi har förtroende för? Det var ändå en miljardaffär med småsparare. Tycker det är bra att de grottar ner sig i hur affären gått till, hur den marknadsförts, osv. Journalister verkar ofta vara ute efter oegentligheter men det kan ju också visa sig att de lyfter fram vad som varit bra med upplägget, det vet vi ju inte?

@janbolmeson du har väl startat den här tråden för att du inte känner att du har något att dölja? I så fall kan du gå med huvudet högt även om journalisten hittar något negativt. För då lär du dig till nästa gång, och andra som läser kan också lära sig.

4 gillningar

Allt kan ju hända men detta skulle vara första gången för storskogen så inget jag skulle håll andan över.

+1 på den. Och det är väl redan vad du gjort ovan genom att besvara frågorna. Så tärningen är väl redan kastad.

Märklig attityd från AFV att inte vilja ha en öppen dialog via forumet. Bådar ju inte gott. Snarare att de vill försöka lura till sig snaskiga lösrykta citat betänkande att ingen Storskogen artikel har hittills varit helt renhårig i min mening.

Kan tänka mig rubriken: Indexkungen lurar sitt entourage in i sämsta nyemissionen … eller något lika icke-sanningsenligt.

I detta läget hade jag haft jurist vid min sida, med i ev samtal, kontrollerande alla mina svar … för att såkerställa att allt går rätt till. Allt annat är lite naivt i min mening. Men jag har kanske bara har dålig magkänsla och tänker som när ett plan går in för nödlandning ”Brace, brace, brace” :grimacing::joy: Hoppas jag har fel!

2 gillningar

Inte lönt att skriva en artikel om man har diskussionen i ett öppet forum. Varför skulle en journalist lägga tid på detta om resultatet hamnar i någon annans forum/blogg?

6 gillningar

Svaren på frågorna kan ju vara publikt som typ rådata. Artikeln med analys och slutsats är tidningens.

Inte konstigare i min mening än att skriva en artikel baserat på alla annan publik information. Detta sker ju dagligen baserat på publik finansiell information och nyheter där journalisterna drar slutsatser och kommer med vinklingar.

2 gillningar

Kopierat från den offentliga bolagsordningen (dessa går alltid begära ut från Bolagsverket) som gällde:

Tack för feedbacken. Hjälp mig gärna förstå, jag svarar ju skriftligen och publikt på frågorna i inlägget ovan (se inlägg #8 i tråden) ? Var det otydligt, eller var det fel att utnyttja att jag har en egen kanal och göra det offentligt? Förstår inte. :thinking:

Min (kanske felaktiga tanke) är att det är minst lika viktigt att ni i forumet / communityn är med i processen och inte minst hör det från mig först. Men jag kan ha otur när jag tänker och ja jag är lite sliten. Men det har ju framkommit även i de andra parallella trådarna. Jag har jobbat lite för mycket med fel saker på senare tid.

Hmm… Ja, kanske. Men jag har ju svarat på det ovan, så vi får se. :thinking:

:flushed: Snårskogen måste ju komma med. Tycker genuint det är det bästa öknamnet på Storskogen.

3 gillningar

Vilken typ av VD stil tycker du @janbolmeson ska ha?

Trumpstil? Kampradstil?, Muskstil? eller något annat så som sin Bolmesonstil?

Ändring före pressläggning :slight_smile:

Indexkungen lurar entouraget djupt in i Snårskogen TM

Där satt den :muscle::joy:

2 gillningar

Första gången en journalist måste ha fått hjälp med rubriksättningen av den som hen intervjuar. Kommer denna rubrik @jfb så är det ditt fel. :joy:

5 gillningar

Jag äger alla mina misstag men skulle såklart stämma AFV … lägger till ett TM ovan för säkerhet skull :grinning:

2 gillningar

Jag tror tvärtom - murveln kommer aldrig köra ett förslag som redan figurerat i tråden.

Spåna vidare på vilse i skogen temat.

1 gillning

Indexkungen vilse i Snårkogen TM

Indexkramare på tur i Snårskogen TM

:thinking:

2 gillningar

Trolltyg i Tomteskogen?

1 gillning

Indexkramare på tura i snårskogen.

(På tura = kraftigt berusad i mina hemtrakter).

1 gillning

Jag gillade smeknamnet Jan fick av trollen:

”Stor*** tar täten in i snårskogen” :joy:

2 gillningar

Han kommer garanterat att vilja vinkla det till att en massa omyndiga pojkscouter lurats in i den stora svarta skogen och där farit illa.

Att alla som håller på med sånt här är myndiga vuxna människor kommer sannolikt inte att betonas direkt.

2 gillningar

Ja det är ju svårt att se något annat scoop med tanke på:

hur väl lirar egentligen den här investeringen med din generella investeringsstrategi?

Det är ju inte ditt community, utan dig som jag har frågor till.

De stackars myndiga läsarna har lurats ut i Snårskogen! :weary:

Trots att det inte kunde vara längre ifrån sanningen…

Har ingen konkret input på vad som bör sägas eller inte sägas annat än att jag hoppas att jag har fel!

5 gillningar

Jag förstår inte riktigt frågan, men min poäng är att Jan har den rollen och att det är naturligt att frågorna ställs till honom och att han formellt ändå behöver svara. Kanske kan jag uppleva att det både förvirrar, försvårar och gör kommunikationen mindre precis/exakt när man har den här metoden att låta ”communityt svara”

2 gillningar

Som en tanke om ett allmänt förhållningssätt.
Jag vet ju inte om du fått/får fler frågor.

1 gillning

Ah, nope. Inga fler frågor. Har besvarat allt, låtit juristen återkoppla och besvara allt och jag vet att revisorn också svarat på frågor. Så mig veterligen finns i detta nu ingen obesvarad fråga.

2 gillningar