Har äntligen fått första dosen Pfizer/BioNTech vaccinet. Jag är så tacksam för detta och om allt går som det ska, så är det förstärkt skydd 2 veckor efter andra dosen med en skyddseffekt på 95 procent och det lagom till midsommar.
Har en kollega som tyvärr inte fick vaccin i tid och nu är hon riktigt dålig och kommer förhoppningsvis kanske kunna jobba halvtid inom några månader (säger läkarna), men det är väl ingen som vet egentligen. Jä…a sjukdom. Hoppas att så många som möjligt får och tar vaccin när det erbjuds…
Jag skall få min första dos av Pfizer på fredag. Det öppnades upp för vaccinering i min grupp/fas
idag här i Västra Götaland och efter ett telefonsamtal och 5 minuters väntan fick jag min tid.
Det känns jävligt skönt !!!
Nu kan man se ett ljus i tunneln.
Glöm inte bara, att man inte ska vaccinera sig om man har en pågående infektion med feber eller symtom på covid-19. Hoppas att du kryar på dig tills det är dags för din spruta.
Hahaha… Du har delvis rätt. Jag var för snabb på det så dom hade inte fixat hemsidan så det var möjligt att beställa tid på nätet. Därför ringde jag min vårdcentral och ordnade det den vägen.
Ska vaccinera mig under nästa vecka. Har kört hemarbete sedan mars 2020 och varit väldigt försiktig (tillhör riskgrupp). Ska ha semester i juli och då hoppas jag ha uppnått så hög skyddseffekt som möjligt. Är under 60 så kommer väl få Pfizer eller Moderna.
Grattis till sprutan! Hoppas din kollega har en skyndsam återhämtning!
Väntar med spänning (men tålamod) på att äntligen få mitt första vaccin. Jobbat med vaccin (inte covid-vaccin) i två år och följt studierna noga, får många frågor om vaccinen så behövt vara påläst Ska arbeta på infektionsklinik med många pass på covid-avdelning i sommar så hoppas få till det tills då! Är absolut ingen riskgrupp så är helt ok med att inte vara prioriterad, men på nåt sätt haft konstant negativa antikroppar trots att jag hade placering på akuten mitt i andra vågen samt jobbat på covid-IVA under första vågen
Hoppas verkligen att du får vaccinet så snart som möjligt. Jag vet vilket viktigt jobb du kommer att göra och vi som inte jobbar med detta, ska verkligen vara tacksamma för ditt och dina kollegors slit