Jag har en fondrobot som jag spar för att i en obestämd framtid kanske köpa en lägenhet eller för att kunna täcka större oväntade utgifter. Det är inte en buffert (den har jag i cash) men tänkt att finnas till hands och hänga med inflationen. Allokeringen är 30 Aktier 70 ränta. Räntor är alla möjliga sorters ETFer.
Är det dumt att fortsätta med detta med det låga ränteläget? Är det en klar förlust då räntor kommer att stiga?
Utöver detta har jag också en långsiktig (tänk pension) 100% aktie robot.