Är det fortfarande fondroboten Lysa som är bäst 2023?

Välkommen till forumet :slight_smile:

Fördelen med Lysa är du får ett innehav överkant cirka 9000 bolag runt omvärlden. Framför allt är det Vanguard som har ett brett innehav av småbolag. Jämförelse med en vanlig globalfond som har innehav på cirka 1500 bolag. Forskningen menar på det bättre att äga så brett som möjligt, små-, medel- och stora bolag. Men andra menar på som exempelvis småspararguiden anser det räcker med att äga en globalfond med innehav på 1500 bolag.

Allt handlar hur mycket man personligen vill nörda sig, i sin fondportfölj. Jag har mycket sparande i Lysa och lite mindre i Avanza, detta beror på jag inte har ork eller tid att obalanser min portföljer hos Avanza.

1 gillning