Är det ok att tycka om att pilla och inte enbart ha indexfonder i RT-forumet?

Säg till när du upplever att så sker. Just t.ex. aktiv och passiv, att pilla är diskussioner som jag tycker är helt okej att ha. Vi har flera medlemmar som är på ganska hög pill-nivå som både uppskattas och skriver bra trådar - exempel är t.ex. @Andre_Granstrom som driver en aktietipstjänst och vars tips på spekulationer jag till och med brukar marknadsföra och skicka ut på Patreon.

@zino är en annan användare som har en extremt hög kompetens och nivå av pill - case in point: Jakten på den "ultimata" allvädersportföljen. Jag har även bjudit in både Eric Strand och BMC-förvaltarna Henrik och Andreas samt försökt ha debatt om aktiv och passiv fonder med Alexander som är VD på ett fondbolag.

Det som snarare är problemet är inte “vad” som sägs utan “hur” det sägs. Notea att t.ex. @zino eller @Andre_Granstrom aldrig har fått ett inlägg flaggat även om de har en helt annorlunda strategi än mig och de flesta i forumet. I min värld handlar det om just “hur” de delar med sig, hur de svarar och skriver samt var.

Jag har bjudit in tidigare användare (som vissa har lämnat) att ha en egen tråd (som Zino) där de kan skriva och argumentera. Det är alla välkomna att göra, sedan får man ju vara beredd på att man får motargument och att det är svårt för oss andra att bara köpa argumentet “titta, det har gått bra för mig och därför är det en strategi som fungerar” när vi andra t.ex. argumenterar med peer-reviewade studier.

8 gillningar