Är Fondo bättre än SAVR?

Bra fråga!

Vår plattform är helt egenutvecklad och har därför väldigt låga kostnader för drift. Idag har vi utöver apparna för fondhandel verksamhet inom Open Banking där vi har partners som använder sig av vår tekniska plattform i egna kommersiella syften. Det gör att vi kan låta dig som vill köpa och sälja fonder göra det, utan att vi tar ut någon avgift! I framtiden kommer vi dessutom addera tjänster inne i appen som du kommer kunna välja att prenumerera på.

1 gillning

Skandia global 0,14 i avgift nu på fondo

3 gillningar

@Daniel_Fondo svara gärna på om det går att flytta kontanter från ISK på ex Savr, om inte - varför?

Hej @Invisible ! Kul att du vill flytta ditt sparande till oss :grin: vi har tyvärr ingen automatisk funktion för detta dagsläget utan du måste först sälja ditt innehav - överföra pengarna till din bank - och sedan därifrån göra en BG överföring eller Swish till ditt ISK hos oss.

@Daniel_Fondo Finns det planer på att införa möjlighet att exportera transaktionsdata till .csv/Excel? :slight_smile: Kanske detta kommer med framtida webbplattform?

2 gillningar

:+1: på det, då kan jag fixa import till Inveztor

3 gillningar

Tjena @DanielGusten vi har inga direkta planer på just fil-export men skulle vara kul att höra lite use cases helt klart :slight_smile:

Hej @RobertK ! Är det bara för ren och “consented” Account Info och inte för orderläggning tänker jag kanske renare med ett API? Sitter du i Stockholm? Kom gärna förbi och berätta mer om Inveztor så bjuder jag på en kaffe :slightly_smiling_face:

5 gillningar

Tack för svar! I mitt fall handlar det om Excel-nörderi för att överblicka investeringar (som Inveztor fast på amatörnivå!) :slight_smile:

1 gillning

Hej. Ja, det är bara information om innehav som behövs. Ett API är ju snoffsigare, och skulle även möjliggöra automatisk uppdatering mha api-nyckel eller liknande, men i dagsläget är det inga andra aktörer som erbjuder det så det är lite overkill. Men ni kan ju alltid vara först/best-in-show :wink: , annars duger en csv eller json-fil alldeles utmärkt.

Jag sitter tyvärr inte i Stockholm (utan i Sundsvall) så det får nog bli en virtuell kaffe isåfall :+1:

1 gillning

Vi kör en digital kaffe :grin: Jag pingar dig ett DM så tar vi det därifrån

Det går inte att lägga till fonder i sitt månadssparande, utan att appen kraschar.

Hej Robert!
Vi ber om ursäkt för strulet. Kontakta gärna vår support i appen så hjälper dem dig.

Hej @Daniel_Fondo - jag öppnade precis ett ISK på prov. Finns det någon roadmap för när ni eventuellt har ett webb-interface som man kan logga in på? - jag gillar att jobba på datorn :wink:

edit: saknar förresten också info om valutaväxlingsavgift - kanske finns det nånstans i er FAQ men jag hittade inte :thinking:

2 gillningar

Hej @Jacob_Skj vad kul att du testkör oss :slight_smile: webbapp är något vi helt klart vill erbjuda men tyvärr inget vi har en uppskattad leverans på i dagsläget. Vår FX är 0.25% och du får kostnaden presenterad för dig i förköpsinformationen. Hör gärna av dig till vår support om du har några funderingar - allt gott

1 gillning

tack för svaret, Daniel - ser fram emot dagen då man kommer kunna logga in via webben. Angående växelkostnad får jag kolla upp det när jag gör ett köp nästa gång :+1:.

denna saknar jag fortfarande i ert utbud:

(ISIN IE00BYVJR809)

finns det nån förväntning om när ni kan ta in Jupiter’s Irlandsbaserade fonder?

obs: jag har ställd samma fråga till er support men fick ett lite “luddigt” svar :wink:

2 gillningar

Hej @Jacob_Skj! Vi har inte alla detaljer klara med fondbolaget ännu, men hoppas att kunna få ombord fonden snart! :hugs:

Nu är även AMF fonderna inne :ok_hand:

1 gillning

Hej! Det stämmer - nu har vi fått upp AMF, Spiltan och BlackRock i vår fondlista! :hugs:

3 gillningar

Bild från skrivande stund (kan ju ha ändrats när något läser detta).
Ganska stora rabatter på AMFs fonder.

3 gillningar