Är Fondo bättre än SAVR?

Hej Robert!
Vi ber om ursäkt för strulet. Kontakta gärna vår support i appen så hjälper dem dig.

Hej @Daniel_Fondo - jag öppnade precis ett ISK på prov. Finns det någon roadmap för när ni eventuellt har ett webb-interface som man kan logga in på? - jag gillar att jobba på datorn :wink:

edit: saknar förresten också info om valutaväxlingsavgift - kanske finns det nånstans i er FAQ men jag hittade inte :thinking:

2 gillningar

Hej @Jacob_Skj vad kul att du testkör oss :slight_smile: webbapp är något vi helt klart vill erbjuda men tyvärr inget vi har en uppskattad leverans på i dagsläget. Vår FX är 0.25% och du får kostnaden presenterad för dig i förköpsinformationen. Hör gärna av dig till vår support om du har några funderingar - allt gott

1 gillning

tack för svaret, Daniel - ser fram emot dagen då man kommer kunna logga in via webben. Angående växelkostnad får jag kolla upp det när jag gör ett köp nästa gång :+1:.

denna saknar jag fortfarande i ert utbud:

(ISIN IE00BYVJR809)

finns det nån förväntning om när ni kan ta in Jupiter’s Irlandsbaserade fonder?

obs: jag har ställd samma fråga till er support men fick ett lite “luddigt” svar :wink:

2 gillningar

Hej @Jacob_Skj! Vi har inte alla detaljer klara med fondbolaget ännu, men hoppas att kunna få ombord fonden snart! :hugs:

Nu är även AMF fonderna inne :ok_hand:

1 gillning

Hej! Det stämmer - nu har vi fått upp AMF, Spiltan och BlackRock i vår fondlista! :hugs:

4 gillningar

Bild från skrivande stund (kan ju ha ändrats när något läser detta).
Ganska stora rabatter på AMFs fonder.

5 gillningar

AMF Småbolag ser ju riktigt aptitlig ut. :yum:

Ja hur tänker ni här när en aktiv fond är billigare än en indexfond :smile:?

Plus småbolag 0,29
Amf småbolag 0,23

1 gillning

@Fondo trevligt utökande av utbudet tycker jag :+1: kommer ni ta in denna också iom ni har andra från samma fondbolag?
https://www.nordnet.se/marknaden/fondlistor/17494059-captor-aster-global

@Fondo är Spiltan Aktiefond Investmentbolag på gång in i ert utbud?

Att den fortfarande antagligen inte kontinuerligt slår index. Men i min värld så är denna fond så billig på Avanza och framförallt Savr och Fondo att den är värd att ha med i portföljen.

Sedan vill nog jag personligen att Fondo implementerar stöd för ISK-flytt först och då allra helst flytt av saldo/individuella fonder. Jag tycker inte att deras argument håller. Jag har roat mig med att flytta saldo och fonder mellan Lysa/Savr/Avanza den senaste tiden pga fomo och Xi Jinpings maktambitioner. :joy: Det har gått snabbt och smidig för mig som kund. Inga problem att ångra sig heller. Sedan är det säkert stökigt för bolagen att implementera, det har jag full respekt för.

Håller med om AMFs småbolagsfond är värd att ha med, även om den inte slagit index varje år så har den helt klart överpresterat småbolagsindex i det längre perspektivet, vilket är få aktiva fonder som lyckas. Men sedan är ju avgiften även låg, vilket är en bättre förutsättning än andra aktiva fonder.

Från Morningstar:

2 gillningar

Hej @Jacob_Skj! Captor Aster Global Credit A är på igång. Exakt när vi har den på plattformen kan vi tyvärr inte säga, men förhoppningsvis inom en snar framtid :hugs:

Hej @kris.tina! Spiltan Aktiefond Investmentbolag är på gång, det är till skillnad från de andra Spiltan fonderna en special fond vilket vi håller på att lansera. Specialfonder hamnar i kategorin komplexa finansiella instrument så därför kräver åtkomst att man klarar ett kunskapstest. Det ligger någon vecka bort.

1 gillning

Grymt, tack!!

Finns det någon billig global småbolagsindexfond på Fondo? Alternativt USA småbolagsindex. Det är den sista pusselbiten som saknas för mig för att jag ska flytta kapital från Avanza.

Hej @DonD! Är det någon specifik fond du har i åtanke? Vi tar gärna emot tips och ser om det är en fond som vi kan få upp på plattformen :grin:

Hej! Just nu har jag Handelsbanken Gl Småbolag Ind Cri A1 SEK.