Avanza Global

Hej Jan! Mitt namn är Asim. Jag är börsnörd och jobbar inom finansbranschen. Jag har följt din blogg och podd ett tag nu. Ville inleda med att säga tack för en riktig bra blogg och podd. Jag skriver för att tipsa om en ny globalfond avanza global (0,05% avgift). Ser fram emot din och Carolines recension av fonden. Må så gott! /Asim

Jag såg också fonden precis

Mål - och placeringsinriktning
Fonden är en matarfond som placerar minst 85 procent av sina medel i mottagarfondföretaget AMUNDI INDEX MSCI WORLD och i dess andelsklass I13SK. 15 procent av Fondens medel får placeras i likvida medel som behövs för förvaltningen av Fonden. Fondens målsättning är att ge andelsägarna en avkastning som överensstämmer med mottagarfondföretagets utveckling. Avkastningen för Fonden kan avvika från avkastningen för mottagarfondföretaget beroende på hur stor andel av Fonden som utgörs av likvida medel samt beroende av Fondens årliga avgift

15% likvid hur ska de kunna slå länsförsäkringar då?

Matarfonder är fonder som investerar minst 85 procent av sina tillgångar i en annan investeringsfond.

är det en dold fond-i-fond?

Minst 85% betyder nog i praktiken närmare 100%, annars blir nog prestandan för dålig som du säger.