Avgifter i buffert ISK

Hej vänner!

Jag har valt att placera delar av min buffert i en lågrisk portfölj 10/90

noterade att avgiften var lite hög i mitt tycke (ca 0,46%)

Använder denna portfölj.

Avanza Global 10%

Spiltan Räntefond Sverige 50%

IKC Avkastningsfond 25%

Spiltan Högräntefond 15%

 

Är avgiften för Spiltan högräntefond (0,90%) & IKC Avkastningsfond (0,84%) rimliga?

Funderar kring AMF Räntefond Lång (0,14%) istället för de två sistnämnda.

 

Vore tacksam för era tankar och funderingar.

 

Med vänlig hälsning, Anton

Hej

Placerar du detta på en isk? Vad förväntar du dig för avkastning?

Med avkastning, skatter och ränteläget så känns det som en risk att du förlorar pengar.

Detta är placerat på ett ISK konto.

Hade dessa pengar på ett vanligt räntesparkonto tidigare.

Jag tänkte att avkastningen skulle tänkas bli omkring 3% över tid.

Målet med portföljen är att låta mig behålla mer pengar än på ett räntesparkonto med en låg risk.