AntonT
(Anton)
1
Hej vänner!
Jag har valt att placera delar av min buffert i en lågrisk portfölj 10/90
noterade att avgiften var lite hög i mitt tycke (ca 0,46%)
Använder denna portfölj.
Avanza Global 10%
Spiltan Räntefond Sverige 50%
IKC Avkastningsfond 25%
Spiltan Högräntefond 15%
Är avgiften för Spiltan högräntefond (0,90%) & IKC Avkastningsfond (0,84%) rimliga?
Funderar kring AMF Räntefond Lång (0,14%) istället för de två sistnämnda.
Vore tacksam för era tankar och funderingar.
Med vänlig hälsning, Anton
Olof2
(Olof)
2
Hej
Placerar du detta på en isk? Vad förväntar du dig för avkastning?
Med avkastning, skatter och ränteläget så känns det som en risk att du förlorar pengar.
AntonT
(Anton)
3
Detta är placerat på ett ISK konto.
Hade dessa pengar på ett vanligt räntesparkonto tidigare.
Jag tänkte att avkastningen skulle tänkas bli omkring 3% över tid.
Målet med portföljen är att låta mig behålla mer pengar än på ett räntesparkonto med en låg risk.