Stöd gärna RikaTillsammans genom att välja Komplett-kortet
Som du kanske har märkt har vi valt att hålla forumet fritt från reklam och kostnadsfritt för alla. Ett sätt för oss att finansierar det är genom att ha utvalda samarbeten. Ett sådant är med Komplett Bank. Vi använder själva deras kort och som du ser i tråden är det ett av topp-3-korten.
Så genom att välja Komplett-kortet via vår sponsrade länk nedan så får du ett bra och kostnadsfritt kort som ger dig bonus, du bidrar till att hålla forumet reklamfritt och du bidrar till skatteintäkt till samhället. Win-win-win.
Tack till dig som använder länken ovan.
Tänkte vi kunde ha en stor tråd för att diskutera vilka kredit och betalkort som är bäst för tillfället.
Personligen så körde jag Revolut tidigare men efter Brexit krävde dom att man skulle identifiera sig igen vilket inte funkade varken för mig eller min sambo. Nu har jag både Lunar och PFC och de fungerar på samma sätt som Revolut. PFC är extra bra för det använder bankid.
För kreditkort har jag haft Rebilla och Komplett. Rebilla las ju ner och nu har Komplett sänkt sin bonus. Så jag vet inte om det finns någon bra ersättare här i dagsläget.
Meddelande från moderatorn
På önskemål från er har jag gjort om det här första inlägget till en wiki. Det vill säga vem som helst kan ändra eller uppdatera för inlägget genom att klicka på “Redigera”-knappen.
Sammanfattning (uppdateras kontinuerligt)
Kortnamn | Hemsida | Årsavgift | Cashback | E-faktura | Avgift på uttag i Sverige/utlandet /valutapåslag | Övrigt | Info senast uppdaterad |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Komplett Mastercard | Komplettbank | 0:- | 0,5%; 1% på enskilda köp över 20 000:-; 4% på köp på Komplett | Nej | Nej / Nej / 1,75 % | Cashback-tak: 500:-/mån och 2000:-/12mån | 2021-02-04 |
Amex Blue Cashback | Americanexpress | 420:- (med första 12 månader gratis*) | 1,25% | Ja | 4% / 4% / 2% | Extrakort 0:- *Bjuda in vänner 420kr. | 2021-04-21 |
Everyday-card Mastercard | Everydaycard | 195:- (från och med andra året) | 1% på mat och bensin; Övrigt 0,5%; Per halvår: 1% på allt efter att man handlat för mer än 20000:- | Ja | 2% / 2% / 1,55% | Extrakort 75kr/år | 2021-02-04 |
Circle K Mastercard | Circlek | 0:- | 0,5%; 1% på köp hos Circle K | Ja | 3% / 3% / 2% | Extrakort 0:-; 15-25 öre rabatt/liter | 2021-02-04 |
Shell Mastercard | Shell | 0:- | 0,5% | Ja | 3% / 3% / 2% | 15 öre rabatt/liter | 2022-05-03 |
CarPay Visa | CarPay | 0:- | Ja | Ja | 2% / 2% / 1,5% | 2022-01-01 |