Tänkte vi kunde ha en stor tråd för att diskutera vilka kredit och betalkort som är bäst för tillfället.
Personligen så körde jag Revolut tidigare men efter Brexit krävde dom att man skulle identifiera sig igen vilket inte funkade varken för mig eller min sambo. Nu har jag både Lunar och PFC och de fungerar på samma sätt som Revolut. PFC är extra bra för det använder bankid.
För kreditkort har jag haft Rebilla och Komplett. Rebilla las ju ner och nu har Komplett sänkt sin bonus. Så jag vet inte om det finns någon bra ersättare här i dagsläget.
Meddelande från moderatorn
På önskemål från er har jag gjort om det här första inlägget till en wiki. Det vill säga vem som helst kan ändra eller uppdatera för inlägget genom att klicka på “Redigera”-knappen. På det sättet blir det enklare att hålla koll på alla bra tipsen som annars drunknar i tråden. Tack @Asp.
Låt oss därför testa om det här är en funktion som skapar värde för oss i forumet. Det går bra att ändra nedanför det här meddelandet.
Sammanfattning (uppdateras kontinuerligt)
Kortnamn | Hemsida | Årsavgift | Cashback | E-faktura | Avgift på uttag i Sverige/utlandet | Övrigt | Info senast uppdaterad |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Komplett | komplettbank.se | 0:- | 0,5%; 1% på enskilda köp över 20 000:-; 4% på köp på Komplett | Nej? | ? / ? | - | 2021-01-09 |
Amex Blue Cashback | americanexpress.com/se/kreditkort/blue-cashback/ | 420:- med första 15 månader gratis | 1,25% | Ja | 4% | 2% i valutapåslag, 15 första månadsavgifter gratis med referral länk | 2021-01-11 |
Everyday-card | everydaycard.se | 195:- (från och med andra året) | 1% på mat och bensin; Övrigt 0,5%; Per halvår: 1% på allt efter att man handlat för mer än 20000:- | ? | 1,55% i valutapåslag | 2021-01-10 |