Bet #1 - Netflix och Amazon vs S&P500 och Bet #2 - BTC / ETH vs S&P500 på 10 år

Från Nick Magiulli idag. Kul vad:

Recently on Twitter, Mark Cuban, of Shark Tank fame, and Peter Mallouk, President/CEO of Creative Planning, got into a spat about Cuban’s tweet concerning Dogecoin. One thing led to another and Mallouk challenged Cuban to a bet about what would outperform over the next decade, the S&P 500 or any set of stocks selected by Cuban.

Cuban countered Mallouk with another bet, stating that either Ethereum or Bitcoin (Mallouk’s choice) would outperform the S&P 500 over the next decade. Mallouk accepted both bets (which were each set at $1 million) after Cuban chose a 50/50 Amazon/Netflix portfolio against the S&P 500. The proceeds from each bet will go to a charity of the winner’s choice. To summarize:

• Bet 1: Bitcoin or Ethereum (Cuban) vs. S&P 500 (Mallouk), over next decade
  • Bet 2: 50/50 Netflix/Amazon (Cuban) vs. S&P 500 (Mallouk), over next decade

Whose side are you taking for each bet?

Varför just S&P500? Men väljer det framför de andra två.

Att krypto-bubblan skulle hålla i 10 år till håller jag inte för sannolikt, och Netflix/Amazon (egentligen Amazon) framför hela det indexet… nja.

Jag svarar S&P 500 två gånger.

@janbolmeson Om jag hade bettat mot dig för 21 år sen på dagen, vilket kommer gå bäst de kommande 21 åren, Ericsson eller OMXS PI? Så vi tar ett trött index och jämför med ett hippt bolag.

Hade jag vunnit eller förlorat vadet? Hade inte du Ericssonaktier på den tiden?

Och om Jan valt Amazon? :slight_smile:

Var det inte heller ett alternativ i min motfråga :stuck_out_tongue: Sen hade inte Amazon gått speciellt bra på 1 års sikt då heller.

Ett decennium alternativt 21 år var det väl? :slight_smile:

Angående frågan i trådstarten tror jag:

1. S&P500 Slår BTC/ETH
  2. Amazon/Netflix slår S&P500.

Dock anser jag Netflix vara ett märkligt val.

Bitcoin och Ethereum eh?

Med tanke på att Bitcoin redan varit utklassad tekniskt i flera år, och nyligen hade avgifter per transaktion på $50 (igen), är det ett ganska bold bet…

Och har ännu inte sett något exempel på något värdefullt use-case från Ethereum som inte uppfylls bättre av enklare kryptos, som inte har den omöjliga utmaningen att försöka skala ett turing complete skriptspråk till en global scale.

Även som en krypto supporter säger jag meh. Men kul att följa antar jag.

1 gillning