I RikaTillsammans-portföljen har vi ju fyra typer av tillgångar:
- Aktier och fonder (Tillväxt)
- Fysiskt guld (Inflation)
- Obligationer (Recession)
- Kontanter (Deflation)
Om vi nu antar att man äger en bostadsrätt – under vilken av dessa poster skulle den närmast hamna? Dvs, om jag vill diversifiera mig från enbart min bostadsrätt, vilken av dessa tre behöver jag då inte investera i?
Bostadspriserna borde ju stiga med inflationen i varje fall, och även vid tillväxt. Så 1. eller 2. kanske?