Jag har själv gått och tittat på j
Ist detta, trots allt så har ju typ 80% eller vad det är av de rikaste gjort sina pengar på fastigheter.
I Sverige får man bara ha ett bolån, undersök gärna själv.
Man behöver gå företags vägen med betydligt högre räntor än bolån om man inte kan casha bostäderna helt (dock faller ju då lite av poängen med hävstången på aktift eget kapital om man gör det)
? Intressant Jag har två bolån, ett på huset och ett större på mitt fritidshus. Förhandlar alltid det som ett gemensamt lån men ligger som 2 olika lån på var sin fastighet.
Jag frågade om du vill Hyresvärd som yrke kräver färdigheter som:
Jobba med telefonen som verktyg
Ringa in rätt hantverkare
Hålla koll på bokföring och lån
Ta in offerter
Möta upp hantverkare
Hantera hyresgäster
Affärssinne / se möjligheter att tjäna pengar
Om du sedan dessutom vill lägga på att sköta underhållet själv så behöver du börja lära dig bygg. Men det är inte steg ett om du ska bli hyresvärd. Du kan inte vara helt beroende av att du ska fixa allt själv. Du kommer nämligen inte kunna göra allting själv, speciellt inte om du till exempel är bortrest eller på något annat jobb.
Jag tänkte att ett snack kan vara lämpligt eftersom din familj ser det som självklart att alla kan köpa bostad för 1,5 miljon. Snacka om att leva i en bubbla! Barn vet ofta bara det de själva växt upp med så det är inte konstigt, men det är en viktig lärdom att alla inte har det så enkelt.