Byta Tele2 till Hallon vid barista-fire

Spännande. Sitter “inlåst” hos Vimla pga gammalt studentkonto man inte får tillbaka om man byter. Hos Vimla och Fello måste du bevisa att du är student.

1 gillning

Jag är verkligen ingen tung surfbrukare. :sweat_smile:

Så kör man mycket wifi hemma staplas surfen på hög till t ex semestern.

3 gillningar

Jag byter abonnemang typ var 3-6 månad mellan lågprisoperatörerna utan bindningstid och betalar typ 10-30kr/mån för abonnemang med oftast hundratals gb/månad då priset ofta är samma eller snarlikt oavsett surfnivå för deras kampanjer.

Hos flera av dem går det att lägga beställning långt i förväg.

Har Fello till slutet av oktober och därefter Vimla till slutet av januari, redan förberett.

2 gillningar

Finns det ingen typ av karens? Typ 12 månader eller något. Annars är ju detta en lysande strategi.

Inget jag har märkt av, och inte heller någon bindningstid eller uppsägningstid. Det har bara varit att byta fram och tillbaka när man ser en bra kampanj dyka upp.

1 gillning

Jag hade Hallon tidigare men upplevde att de saknade täckning på många ställen i landet, bland annat på en del ställen på Österlen där jag bor. Bytte till Fello med Telias nät och de har mycket bättre täckning med bra pris, kundtjänst och hemsida.

1 gillning

Som jag skrev tidigare:

Refunder ger minst 100 kr, ibland 250 kr eller mer, för nytecknat abonnemang. De brukar betalas ut när provperioden håller på att ta slut.

4 gillningar

Hur kollar de att du är student? Står inget om det. Kollade Fello nu då täckning enligt folk verkar bättre och jag vill ha det på landet. Står inget om hur de kollar om jag är student eller inte. Som student får man mer data till lägre pris och kan spara mer data till nästa månad.

Dom kollar automatiskt genom personnummer.

Okej, men hur ser de då om man är student eller inte. De kan ju inte kolla mot högskolan, komvux, folkhögskola eller alla andra utbildningar som finns som offentliga och privata, utomlands, heltid, deltid, kvällstid, dagtid, distans etc. För vissa student rabatter ska ju studentkortet och id visas upp. Även om detta kort dessutom bara gäller vissa offentliga utbildningar och oftast minst halvtid.

Jo dom kollar mot alla de där skolorna men det finns säkert kurser och skolor som inte kan kolla automatiskt och du får möjligheten att verifiera din student status manuellt om den automatiska kontrollen nekar dig.

Observera att Fello antagligen gör årliga slagningar och så fort du inte är student tas förmånerna bort.

Vimla för bara en slagning, när du blir kund.

Jaså? Dom körde en räd för några år sen och fimpade mitt studentabonnemang på vimla. Funderat på att söka någon kurs och sen hoppa av så jag kan köra det ett tag till.

Märkligt. Har haft mitt student abb i typ 6 år nu. Läste också någon kort kurs som var över på några månader.

Har du alltså Fello?

Det blir i alla fall byte till troligtvis Fello, då de kör Telias nät. Vet bara inte om jag ska våga teckna student och hoppas på det bästa. Vet inte om jag blir portad om de kollar … :slight_smile:

Jag har inte Fello. Om du syftade på mig?

Du kan inte teckna student om du inte är student, du blir nekad. Bara att prova.

1 gillning