Syftar du på att det är utbildningsplanen för civilingenjörsutbildningen i datateknik som fastställts av Programledning C/D?
Det låter inte så i det avslutande avsnittet där de beskriver vad som gäller för kandidatexamen inom utbildningsprogrammet:
“Kurser inklusive examensarbete omfattande 180 högskolepoäng.Av kurserna skall minst 150 högskolepoäng exklusive examensarbetet ingå som obligatoriska eller alternativobligatoriska i de tre första årskurserna av ett och samma civilingenjörsprogram … Slutligen krävs godkänt examensarbete om minst 15 högskolepoäng. Examensarbetet skall vara utfört enligt den särskilt fastställda kursplanen för examensarbete för kandidatexamen. Detta examensarbete är på fördjupad grundnivå (G2)”.
Jag tycker det låter exakt som jag säger. Jag förstår inte hur du tolkar in något annat i de texter du citerar.
Givet kontexten för varje rubrik så måste man ha ett kandidatarbete för kandidatexeman. Det benömns just “kandidatarbete” och inte examensarbete när man har ett program som avslutas med kandidatexamen.
Jag hade skrivit precis som de gör i programplanen om jag hade ett obligatoriskt (eller valfritt) kandidatarbete i programmet (som inkluderade civilingenjörsexamen och masterexamen). Men nu har jag inte skrivit programplanen så…