Dags att börja investera i muminmuggar? 🙈

Det sÄldes en muminmugg för över 200 000 kr pÄ Tradera! Helt galet, vilken vÀrdeutveckling liksom! PÄ en MUGG?! :open_mouth:

Vad har ni för tankar kring sÄdana hÀr samlarobjekt?

1 gillning

Grattis till sÀljaren. Men personligen föredrar jag att investera i vÀxande företag, inte i objekt som saknar riktigt vÀrde.

200 lax för en mugg kÀnns typ lika sjukt som TV-spelet som sÄldes för 12 miljoner kronor i somras (Super Mario 64 game sells for record-breaking $1.5m at auction - BBC News).

Och lika sjukt som att tycka att en bitcoin Àr vÀrd en halv miljon kronor.

3 gillningar

Gick inte MuminmuggartÄget för typ 5 Är sen minst? Har diverse historier frÄn vÀnner som anvÀnt vissa Muminmuggar och sen fÄtt reda pÄ hur extremt vÀrdefulla just de modellerna rÄkade vara.

Det Ă€r vĂ€l lite som “Pets . com” men inte lika utstuderat? Kanske nĂ€rmare jultallrikar

Inget jag investerar i, och inte heller tror pÄ som möjlig investering.

2 gillningar

SÄ lÀnge det finns folk med bÄde pengar och samlarÄdra sÄ kommer sÄdana objekt att byta Àgare.

Jag tror ocksĂ„ muminmuggstĂ„get gĂ„tt. Sonen har ett gĂ€ng Pop-figurer och har börjat intressera sig för samlarvĂ€rdena. Den marknaden börjar ocksĂ„ bli smĂ„tt tokig med tanke pĂ„ hur kort tid den funnits. SjĂ€lv Ă€r jag skiv- och syntnörd och förstĂ„r precis bĂ„de önskan att ha nÄ’t unikt och att se kĂ€llarfynd vĂ€xa löjligt mycket (men nej, inga plattor i hyllan för 200k Ă€n iofs).

1 gillning