Del ett av två avklarad, 500k på Avanza

Då var det min tur att fira att man nått 500k investerat och cirka 32-40k i avkastning på fonderna hittills. Om någon är intresserad av hur jag delat upp det så är det väldigt enkelt 10% Avanza Emerging Markets - 20% Avanza Zero - 70% Avanza Global. Detta firas med en klapp på axeln, En god bit mat och en kall öl. Det går bra nu​:grin::ok_hand:

33 gillningar

Underbart! Grattis! Jag minns att det verkligen tog lång tid att nå dit. Sedan går det ju bara snabbare…

2 gillningar

Hur länge har du sparat aktivt? Mig tog det 5,5 år att nå 500 000 kr från att jag hittade RT. Och då tror jag att jag hade ca 100 000 kr redan när jag började.

1 gillning

Svär inte i kyrkan.

4 gillningar

Fick tänka lääänge innan jag förstod. :grin:

Tar naturligtvis tillbaka mitt opassande uttryck och formulerar om frågan:

Hur länge har du investerat målmedvetet?

5 gillningar

Började från 0 och började spara för ett par år sedan när jag tog mitt nya jobb. Har sparat aktivt sedan dess. Jobbar 75% och har inte världens bäst betalda jobb, Men jag trivs som bara den och det är bra mycket viktigare än något annat. Brukar slänga in typ 10k i månaden, Ibland har det blivit lite mer. Det ska dock tilläggas att jag levt väldigt snålt under tiden jag investerat och sparat :sweat_smile: :+1:

2 gillningar

nu kan det vara så att jag missförstår syftet med sparandet, men jag tycker att när du kollar på det (du behöver inte visa det här ) så skalldu även ta med det du har på Minpension.se

Kan vara lite svårtolkat och otydligt när man är ung men det är ett försök på en mer komplett bild

Målet med sparandet är att låta pengarna växa med tiden. Har inget direkt mål med sparandet förutom att nå miljonen och ha mer pengar i framtiden​:grinning_face::ok_hand:

2 gillningar