En bidé håller i evigheter och gör att toarullarna räcker betydligt längre. Och till skillnad från toapapper tar den inte slut exakt när man behöver den som mest. Proffstips: duschmunstycket är budgetversionen i kristider.
När jag är ute i skogen använder jag lite av varje, som finns till hands. T.ex. späda grankvistar. Funkar även då vattenförsörjningen är utslagen i händelse av krig, apokalyps eller annat. Billigt blir det också. Proffstips: använd helst inte gamla och torra granar, som barrar. Otrevligt med lösa barr i byxan.
Läste i en bok om Permakultur tipset att odla ”lammöra” i perennrabatten. Mjukt och lent; funkar tydligen utmärkt som toapapper! ![]()
Eftersom det är en vacker utfyllnadsväxt har jag den redan i trädgården. Borde kanske funktionstesta detta??
Åtta minuter som är värda er tid:
Skit i köjn - köp en bro från 1700-talet!
![]()
Hoppas se tillskott i tråden:
Skönt att det finns ETF:er som sköter det här med råvaruterminer så att man själv slipper ta fysisk leverans ![]()
För mig är det som den där historien om en handlare som berättade att han hade köpt kopparterminer. Sent på kvällen ringde någon och frågade: “Var vill du att vi ska ställa dina 180 järnvägsvagnar med koppar? De är på väg till hamnen i New York.” Blev tydligen en svettig kväll…
Skärmdump för oss utan X kanske?
Också: Us buying stuff for money we didn’t have, because they printed them out of thin air and lent them to us.
Och: Us seeing our bank shares go upp, because they lent us money they printed out of thin air.
The monkey is the one without loans and bak shares.