ETO (Equity Token Offering)

Efter mycket tal i senaste tiden om IPO, jag började digga djupare och det fick mig att upptäcka ICO och sen ETO (equity token offering) vilken ser mycket bättre ut. Finns det någon som har deltagit i ETO? Hur gick det? Vad har ni för tankar om hela grejen?

Hej Marina!

Har aldrig deltagit i en ETO eller ICO, men har däremot bevakat det på håll.

För att man ska vara med i en sådan så krävs mycket övertygelse om att just den valutan eller token ska bli någonting, känner en person som va med i en ICO och har aldrig kommit ur den pga låg likviditet.

Detta är inget för mig iaf, jag vill gärna veta det riktiga värdet bakom en investering, att investera i just tokens eller coins blir att man då investerar i något som det inte finns något underliggande värde i och hoppas på att det går upp, ren spekulation.

Tack för ditt svar!

Ja, jag läste detsamma om ICOs och tyckte inte om det heller. Verkar som lotteriet.

Jag har dock deltagit i en ETO process hos en plattform som heter Neufund. Det regleras och skillnaden med ICOs är att tokens i ETO motsvarar ett viss nummer av aktier i ett bolag. Det är bra till bolag som behöver ny kapital men inte uppfyller alla kriterier för vanliga börsnoteringar. Dessutom, alla som vill investera kan göra det på plattformen.

I alla fall, det här är ganska nytt. Egentligen var detta den världens första blockchain börsnoteringen någonsin. Det verkar som en framtidens grej och det vore super intressant att höra om andras tankar och erfarenhet!

Tack för ditt svar!

Ja, jag läste detsamma om ICOs och tyckte inte om det heller. Verkar som lotteriet.

Jag har dock deltagit i en ETO process hos en plattform som heter Neufund. Det regleras och skillnaden med ICOs är att tokens i ETO motsvarar ett viss nummer av aktier i ett bolag. Det är bra till bolag som behöver ny kapital men inte uppfyller alla kriterier för vanliga börsnoteringar. Dessutom, alla som vill investera kan göra det på plattformen.

I alla fall, det här är ganska nytt. Egentligen var detta den världens första blockchain börsnoteringen någonsin. Det verkar som en framtidens grej och det vore super intressant att höra om andras tankar och erfarenhet!