Hej
Jag ska på en intevjuv imorgon med en arbetsgivare som ej kör med tjänstepension. Hur mycket extra per månad bör jag begära för att kompensera det? Jag tjänar under 40250 per månad så stämmer det då att det avsätts 4,5% av månadslönen till tjänstepensionen?
Bör jag med andra ord minst kräva 4,5 % ökning mot min nuvarande lön för att inte förlora pengar på ett ev jobb-byte?