Jag är på jakt efter någon, gärna några likasinnade, som vill snacka om allt som har med fastigheter att göra – affärer, räntor, objekt, hyresavtal, värderingar och allt annat man stöter på när man äger en fastighet.
Tänkte att man kanske kan bli en liten grupp som delar intresset och startar en chatt där man kan bolla idéer och hjälpa varandra. Tror det skulle vara riktigt kul!
Är inte helt grön själv, äger idag två fastigheter med ca 6 lägenheter och 3 lokaler. Jobbar dessutom till vardags på ett av Sveriges större fastighetsbolag och har haft de flesta roller man kan ha inom förvaltning. Så jag kan nog bidra med lite tips och råd, samtidigt som jag själv lär mig mer. Win/win tänker jag
Så är du också en ensam fastighetsägare skicka gärna ett PM
Jag har inga fastigheter idag men har siktet inställt på att skaffa. Förvaltar både ekonomiskt och praktiskt några av min fars fastigheter. Jobbar inom redovisning och revision så har rätt hyfsad bakgrund i det ekonomiska. Låter kul att vara med i din grupp!
Kul initiativ, har letat efter liknande bollplank själv. Finns olika forum men de saknar djupet och möjlighet att gå in på detaljer. Har iaf 3 hus med 12 lgh idag och en hel del erfarenheter och lärdomar att dela men även frågor och hinder som jag har svårt att komma förbi. Är gärna med i chattgrupp .
Jättekul, har sökt efter ett liknande forum! Äger en kommersiell brf-lokal som jag hyr ut sedan några år och håller precis på med ytterligare ett fastighetsförvärv. Har annat heltidsjobb så gör detta som glad amatör med stort intresse för både det ekonomiska samt fastighetsteknik. Har följt forumet och podden i flera år men nyss reggat mig så pm kommer bör jag är betrodd
Samma här, tycker detta verkar intressant. Har själv hyresfastighet och drivit vid sidan om i 10 år men funderar nu på att satsa helhjärtat på branschen, är utbildad bland annat till förvaltare, men aldrig jobbat ”seriöst” med det. Kommer från en helt annan bransch så saknar ett bra kontaktnät/bollplank.