Fika tillsammans med Charlie Söderberg

Detta är egentligen ingen fråga utan ett inlägg.

Jag hade förmånen att bevista ett seminarium i Göteborg med BL Ekonomi för ett par år sedan. Charlie Söderberg höll ett anförande som var både humoristiskt och tankeväckande. Riktigt riktigt bra.

300 kr för en kväll inklusive mat låter prisvärt.

Under en period har jag roat mig att besvara frågor i denna blogg. Med ålderns rätt som 70plussare drar jag mig nu tillbaka. Tack för den här tiden.

5 gillningar

Tack Nestor för din vishet jag och många andra har bevittnat här på bloggen!

Många bra tankar har du fört fram och lärorikt att läsa din kommentarer!

Tack och lycka till Nestor!

Tack så mycket! Beröm är alltid tacksamt, även om det är överdrivet…

Fantastiskt stort tack Nestor för all den kunskap som du har spridit. Jag och alla läsare uppskattar det enormt! :slight_smile:

Bra att detta inlägg inte var en fråga.

Men har sökt lite vad jag vill med livet, som jag nämnt i några andra trådar så söker jag inte fire, tänkte detta är fel forum för mig, men så snubbla jag nyss på Ekonomisk frihet? ja fire tveksamt.
Lyssna på vad Charlie Söderberg berätta och inser jag är 100% med han, vägen han berättar stämmer med min start på livet, människorna runt om kring dig påverkar dig.
Samt detta med att bara kunna säga upp sig, detta har jag alltid gjort de gånger jag vart anställd, lyckas plåga min 1-2 år och folk förstår inte varför, även om jag har haft ett bra jobb som att basa över andra, hyfsad lön, spelar ingen roll.
Ta länger ledigheter dvs 1-2 år styck åtskilliga omgångar i livet, där jag nu förstår att det hänger ihop med personlig utveckling, en sak tar en till en annan man blir kreativ.

Vid min sista anställning tar jag in företagare, samt kan checka upp historiken på både utförda arbeten och vad fakturan sluta på, ser att dessa skiljer sig åt, där dyraste kostar 100% mer än den billigaste dvs nästan identiska uppdrag, träffa sedan den företagaren som var mest anlitad, fråga lite mer om prissättningen om han kunde göra något åt saken, hans svar, ni kan fråga mig 4 ggr per år om pris på samma uppdrag tillslut lessnar jag och dubblar offerten och då godkänner ni uppdraget.
Jag tar upp detta med min chef innan jag sagt upp mig, hans svar som statligt bolag får man inte alltid bidragen i tid, (dvs bolaget omsätter ca1,5 miljard) ca 90% via bidrag.
Jag gav ett fast pris, ett snitt pris, samt vi kan komma direkt uppdraget är klart, chefen blev arg, ska du ta detta via ditt företag? jag: kan sluta och bra köra eget.

Detta fick Charlie mig att inse, kreativitet fortsätter fast man bestämt sig för att ta det lugnt, både vid anställning och långa ledigheter, där min kämpar glöd väckt på nytt, gång på gång, jag ska ta mig upp till sida vid sida med konkurrenter som det går bra för, och med goda förutsättningar så hamnar jag oftast just där, nu var det kanske Jan som berätta att man påverkas av människorna om kring sig, men var riktigt bra för mig att lyssna på just denna podd.

Slutsats Rika tillsamman är grymt bra forum. Samt se bara på Nestor även om han tacka för sig för två år sedan, han är ännu kvar, ytligare bevis glöden brinner aldrig ut.

2 gillningar

Tack tack för dina inlägg. Som tur är så sparas kunskapen på så sätt… men dra dig inte för ett inhopp eller två :wink:

1 gillning