Flytta barn-spar till LYSA?

Hej!

Jag har ett sparande till mins son som följer mallen för den Globala Barnportföljen.

Jag tänker nu flytta det sparandet till LYSA.

Jag har ett konto på LYSA men har inte gjort någon insättning där ännu. Jag tänker sälja av allt som finns i den portföljen och flytta allt till ett konto på LYSA.

Nu undrar jag: Behöver jag endast välja en 90/10-portfölj på LYSA för att det ska motsvara samma upplägg som jag har nu?

Exakt så enkelt är det. ?

Så det är bara att välja ett konto med 90% aktier och 10% räntor och jag är good to go?

Ja, exakt samt sätta upp ett månadssparande via autogiro via Lysas hemsida. ?

Är det någon minimum begränsning på insättning via månadssparande på LYSA?
Tanken är att jag till en början kommer sätta in halva hans barnbidrag på 625:-

Vill minnas att 200 kr är minsta månadssparande. Roligt att ni gör EXAKT som vi. Vi kör också halva barnens barnbidrag till LYSA. ?

Hej,
Först och främst, tack för ett bra initiativ till hjälpa oss småsparare :slight_smile:

Jag skall även flytta mitt barnspar till Lysa. Dom rekommenderar en annan fördelning än 90/10 men det är väl för att man inte kan välja “barnspar” i deras bedömning antar jag.

Min fråga, förutom månadsparandet, så har jag ca 100k i min barnspar portfölj på avanza som jag skall flytta över. Är det bäst att flytta allt på en gång eller typ 10k per månad i 10 månader?

Mvh Tommy