Hej.
Tänkte fråga er kunniga hur ni hade agerat. Jag har sålt av lite branschfonder på Avanza och nu ligger pengarna kvar på ISK i Avanza. Hur är det skattemässigt om jag skulle få för mig att “parkera” detta nu på Lysas sparkonto och därefter handla in i Lysa vid flera tillfällen. Är det ett klokt upplägg? Vi pratar runt 200k. Det blir ju en flytt från ISK till räntekonto och sedan därefter flytt in till ISK.