Jag är i mitt i djungeln av olika försäkringsvillkor och skulle behöva hjälp.
Jag har sedan några månader, ja jag vet, försökt teckna en vettig försäkring via LF. Men säljaren känns velig i vad som bör ingå och responsen vid frågor är noll. Ursäkter om sjukdom kommer ständigt och när jag försökte få tag i en annan säljare så blir jag hänvisad tillbaka till samma säljare, “han har ju alla detaljer”.
Har lyckats få två offerter från LF som kraftigt skiljer sig i innehåll där den senaste har kunsultansvarsdelen borttagen, fick en containerförsäkring dock. Jag har ingen container och har inga planer på att skaffa container….
Jag borde vara en “lätt” kund att försäkra men tydligen inte om man som jag bryr sig om innehållet.
Jag har nu varit i kontakt med TH och fick lite bättre känsla när det kommer till responsen men deras förslag skiljer sig en hel del från LF. Känns som de slänger ur sig ett paket, när man sedan ställer enkla frågor så säger dom att det är lätt att ändra, lägga till osv. Ingen vidare rådgivning direkt.
Någon här som har kunskap eller kan tipsa om var man kan vända sig för att få vettig rådgivning.
Verksamhet
AB
Endast jag i bolaget, omsättning kring 1,5 miljon/år.
Teknisk konsultverksamhet inom mekanik, automation och maskinsäkerhet.
Teknisk projektledning
Utbildning El och batterisäkerhet
Byggnation av utbildningsutrustning, prototyper samt provutrustning
Arbete sker:
I egen (kommande) BRF-lokal, kontor, lager, samt yta för montering.
Ute hos kund
Viss administration i hemmet
I projekt hanteras ibland material/utrustning upp till ca 1 000 000 kr före leverans.
Jag har ett snarlikt företag så när som på hantering av material dvs enbart konsultfirma och hittade en någorlunda oberoende rådgivning i form av ett företag som heter Norrfinans inom Hjerta-gruppen.
Tyckte att jag fick bra hjälp med både ansvarsförsäkringen och sjukvård- och olycksfallsförsäkringen.
Minst sagt frustrerande, personen i fråga har ej besvärat sig att svara på mina ganska grundläggande frågor utan mest intresserad om jag vill gå vidare med försäkringen… Inte ens besvärat sig att uppdatera bolagsnamnet efter flera påtryckningar, har varit fel från första offertförslaget.
Tack för tipsen hittills i tråden, skall skicka lite förfrågningar under dagen.
Är konsult (egenföretagare) inom bygg och anläggning och har IF som fungerat/fungerar riktigt bra. Trevlig och kunnig personal de gånger jag haft kontakt. Skulle i år byta till Svedea pga en hel del billigare men fick samma pris på IF så blev kvar. Var även i kontakt med LF men dom var mycket dyrare.
Uppföljning, slutade med att jag landade i att teckna försäkring via IF.
Absolut bäst bemötande och ett agerande likt en försäkringsrådgivare istället för en ren säljare.
Proffesionellt bemötande utan gissning och antagande.
Sedan att försäkringen blev dubbelt så dyr jämfört med LF och TH är ju en annan femma.
Det är ju småpengar det rör sig om i det stora hela.