Går det att månadsspara på ett Avanza+ sparkonto med bindningstid?

Går det att månadsspara på ett Avanza+ sparkonto med bindningstid? På Avanzas sida står det att ”om du väljer att binda så kan du bara sätta in pengar när du öppnar kontot”. Det låter som om det då bara är möjligt att sätta in en viss summa pengar vid kontoöppning och att den summan sedan är konstant (förutom räntan) under hela bindningstiden utan möjlighet till vare sig månadssparande eller uttag. Stämmer det?

Ja. det stämmer.
Vill du kunna ta ut/spara öppnar du ett obundet sparkonto.

1 gillning

Tack för hjälpen! För mig som inte hunnit spara ihop något kapital känns det då helt meningslöst att binda.

1 gillning

Många använder Avanza+ pga att man även har andra investeringar på Avanza så att man kan ha allt på ett ställe.
Om det inte spelar någon roll för dig vill jag dock tipsa om att det finns lite bättre ränta att hämta på andra banker.
Kolla in Compricer där det jämförs och presenteras många alternativ på både rörliga och fasta inlåningsräntor.

3 gillningar

En variant är att du månadssparar på ett obundet konto och en gång om året öppnar du ett bundet konto som du sätter in pengarna på.

1 gillning

Ja, så har jag också tänkt att jag kan göra för att få högre ränta när jag väl har ett lite större belopp att placera. Tack för tipset! :slight_smile: