Hitta prognoser och riktkurser

Hej!

Har en del pengar som ligger och äts upp av inflationen som jag skulle vilja investera och letar efter bra källor till prognoser och riktkurser dels på marknaden i sin helhet samt specifika fonder, aktier osv. Tips på bra källor? Vet att bankerna hade detta förut men har svårt att hitta.

tackar på förhand,

J

En vanlig passiv strategi med globala indexfonder är inget alternativ? :slight_smile:

Jo det är tanken men vill ändå få lite hum om vad utsikterna är för börsen överlag närmaste tiden.

1 gillning

Okej jag förstår. Blir nog svårt att hitta några pålitliga källor, då mycket är ganska slumpmässigt och alla egentligen bara gissar.

Jo jag förstår att ingen vet men deras kvalificerade gissningar är bättre än mina då jag inte har tid att vara speciellt insatt.

Jag kanske låter dryg nu men jag tror många överskattar vikten av att vara insatt och att lägga mer tid skulle löna sig mer. Förmodligen är det snarare tvärtom.

Ta t.ex det här inlägget som exempel:

Om man får en massa förhandsinformation om allt som kommer hända i världen, säg kommande 10 åren, så riskerar man ändå att ta helt fel beslut baserat på den informstionen.

2 gillningar