Hjälp - Få koll på pension utan minpension.se!?!?!

Hej!

Jag kan av olika anledningar inte logga in på minpension.se och där få en överblick.
Jag är 38 år och har haft ett flertal olika arbetsgivare.
Jag behöver tips på:

*Hur jag kan “hitta” var min pension ligger utan att använda minpension.se (har haft flertal olika arbetsgivare)

• Vad ska jag välja och hur? (såg att det skrevs om AP7SÅFA)
    *Kan jag få in det i avanza?

Tacksam för hjälp :slight_smile:

Hallå!

Kan delvis svara på din fråga.

Vad står det för felmeddelande när du försöker logga in på minpension.se?

Val av premiepension kan endast göras på Pensionsmyndigheten hemsida och valet görs via “mina sidor” på hemsidan och kan inte flyttas till Avanza.

Tack, minpension.se funkar inte för mig pga användarvillkoren. (inget fel eller konstigt) men behöver hitta mina depåer utan den tjänsten :slight_smile:

1 gillning

Du gör det inte lätt för dig, men visst.
Finns ett antal olika portal-sidor som gäller för olika kollektivavtalade tjänstepensioner. T.ex. Pensionsvalet för kommun/region/-relaterat, Collectum för ITP (privatanställda tjänstemän) eller SPV för statligt. Det finns alldeles säkert många fler, så det lättaste är att du sätter dig ner med en lista över vilka arbetsgivare du haft och vilka kollektivavtal du omfattats av och sen antingen googlar eller kollar med ditt fack.

Ett annat tips är att gå igenom senaste årets hög med viktig post (fysiskt eller kivra), normalt får man utskick med årsbesked från de man har pension hos.

Har du haft anställningar utan kollektivavtalad tjänstepension så får du kontakta den arbetsgivaren antar jag?

1 gillning

Här är en lista med kontaktuppgifter till de bolag som Minpension.se hämtar sina uppgifter från. Du kan kontakta allihop och fråga om du har en tjänstepension hos dem:

Ett av villkoren är att man inte får ha skyddad identitet. Så det kan mycket väl vara någon annan som inte gör det lätt för trådskaparen.

2 gillningar

Om det inte är Bank-ID som ställer till det för TS så skulle han kunna använda listan ovan och prova att logga in på varje bolag eller de bolag han tror han kan ha TjP hos

1 gillning