Hur har ni investerat i er själva?

Jag är lite som @janbolmeson jag:

Har också gått ett antal utbildningar och anlitat coach och gått i terapi, varit på retreat och lite udda konferenser och No Mind-festival och jag vet inte allt. Allt mycket utvecklande, på olika vis.

Men det som dyker upp är trots allt min initiala vändning:
** Vilken situation var ni i före investeringen i er själva?**
Världens mest negativa person… (på riktigt alltså.)

• Var det något som hände? (Såsom en specific “trigger”, eller något som ändrade ert tankesätt, och som därmed motiverade er till att investera i er själva genom att lära er något, eller spetsa er kompetens)
    Ja, min dåvarande make ringde och gjorde slut när jag var i 9e månaden med vårt första (och enda, av förklarliga skäl) barn…

• Hur gick ni tillväga med att investera i er själva och vad blev resultaten?
    Det gjorde att jag vågade ställa mig) själv frågan Tycker jag om den jag är? OCH dessutom vågade jag svar ärligt (ett rungande Nej!) och på den vägen är det. Jag gick kurser, i terapi, startade eget, anlitade coach, utbildade mig själv till coach, gått än mer coachutbildningar… osv.

Mycket inre arbete har det blivit, och det är något jag är oändligt tacksam för. Det mitt ex gjorde är förkastligt, inte minst sättet han gjorde det på, men ATT han gjorde det är det bästa som hänt mig.

1 gillning