Hur skulle du investera om du inte fick välja indexfoner?

Mest utifrån perspektivet tankespjärn:

Hur skulle du investera om du inte fick välja passiva indexfonder? :slightly_smiling_face:

Jag väljer investmentbolag framför indexfonder även idag :grin:

1 gillning

Svårt. Kanske kopiera index på något grovhugget sätt samt lite Investmentbolag.

1 gillning

Jag väljer Kvantitativa strategier och investmentbolag framför indexfonder även idag

2 gillningar

Hade nog valts AMF:s aktiva lågprisfonder.

6 gillningar

Små aktiva fonder med inriktning mot småbolag på små marknader med små avgifter

1 gillning

Med tanke på att jag inte investerar i indexfonder idag skulle jag inte förändra någonting. :money_mouth_face: Jag håller mig till aktier och det fungerar för mig.

2 gillningar

AMF aktiva billiga fonder alla dagar i veckan. Amf aktiefond global fungerar även idag. Om det inte fanns det då skulle jag vända mig till Investor. Industrivärden. Kinnevik. Lundberg. :+1::+1:. Amf aktiva billiga fonder fungerar riktigt bra långsiktigt. Speciellt Amf Global. Småbolag. Usa.

Jag investerar utöver indexfonder (med hävstång) i svenska investmentbolag och enligt en faktorstrategi (värde, kvalitet, profitability, momentum). Så om jag vore tvungen att släppa indexfonder skulle mer gå över till investmentbolag och faktor-portföljen.

Jag hade köpt investmentbolag samt kompletterat med någon lågvolatil aktie typ Telia. Kanske ett gäng D-aktier för lite kassaflöde under tiden.

/H

Vad skönt då återstår bara 50% Spiltan Investmentbolag och 50% AMF Småbolag i min långsiktiga portfölj :sunglasses:
Den lilla belåning jag kör med skulle förmodligen ryka , alternativt 10-15% belåning ihop med 10% guld

Hm… Hade nog kanske byggt ihop en portfölj med 40% investmentbolag, 20% stora stabila företag, 30% guld och silver samt sista 10% på sparkonto med ränta.

1 gillning

Jag skulle fortsätta spara som jag gör idag i enskilda aktier.

1 gillning

Hade nog haft en egen portfölj liknande Kavaljers Investmentbolagsfond.

1 gillning

Skulle plocka ihop ett urval med fonder med låga avgifter som ger en spridning likt indexfonder. Potentiellt skulle jag skippa vissa marknader om det blev för dyrt att investera där.

1 gillning