Hej! Räknar på min procentuella exponering mot aktiemarknaden och tar då hänsyn till pensionssparande och annat spar. Funderar på hur/om man ska ta hänsyn till inkomstpensionen i en sådan beräkning. Låt en förutsättning vara att inga pengar plockas ut innan pension.
Hur resonerar ni kring detta?
/Anders