Har förstått att många lyssnar på poddar i allt från 1.1 till 2 ggr hadtigheten. Känner mig, trots dryga 30 år som en mycket gammal man när jag hör sånt och tänker VARFÖR??? Vad är syftet? Finns det inte bättre sätt att spar 10-30 min per dag? TV, sociala medier mm borde åkt ut ur livet för länge sedan tänker jag men så är sällan fallet med de jag har pratat med.
För egen del njuter jag av de poddar jag följer och har ingen som helst ambition att få avsnitten “avklarade” så fort som möjligt.
I mina mörkaste stunder tänker jag att “dom där” verkar tävla om vem som hinner mest innan man dör eller att det är prestige i att kunna ta in information så fort som möjligt. Vem blir lycklig av det?
Ovan är såklart lite tillspetsat. Jag förstår att det inte är så men nyfiken som jag är så blir jag extra intresserad när någon gör/tycker något som avviker kraftigt från mitt sätt eller mina åsikter.
Så till min fråga till er som lyssnar i högre hastighet:
- Varför gör ni det
- Vilket mervärde upplever ni?
- Om det är för att spara tid, är det ett rationellt beteende eller finns andra tidsbesparingar som lämnas där hän?