Idag är det min födelsedag då jag fyller 40 år.
På min födelsedag brukar jag be mina vänner om deras bästa råd. Alla har något intressant att dela med sig av efter ett helt år.
Förra året delade jag med mig av 39 oombedda råd. I år har jag bara ett:
Ge dig själv en klapp på axeln.
De flesta av oss är på någon slags resa - en ekonomisk resa, en resa i karriären, en resa som företagare, en hälsoresa, en resa i relationer eller liknande. Allt för sällan stannar vi upp, tar ett djupt andetag och uppskattar de saker som vi faktiskt gör, har gjort eller uppskattar den person vi är.
Mitt födelsdagsråd är således; ge dig själv en klapp på axeln. Uppskatta dig själv för det som du gör och har gjort. Du är viktig, duktig och det du gör och har gjort är bra. Stanna upp. Fira. Uppskatta. Ge dig själv en stund att njuta och att låta livet kännas lika bra som det är. Även om det inte känns att du är där du vill vara. Det är också en del av resan. Ge dig själv en klapp på axeln i alla fall.
För mig handlar dagen om att stanna upp, ge mig själv en klapp på axeln, fira och reflektera (samt sätta upp en laddbox till kommande Teslan ). Men, jag skulle vilja be dig om en tjänst.
Skulle jag kunna be om en kommentar nedan där du delar med dig av en sak som RikaTillsammans har bidragit till i ditt liv?
Det kan vara precis vad som helst. Att ha kommit igång med ett sparande, att du har bytt en fond, startat ett konto eller något helt annat. Vad det än är, så skulle jag vilja läsa din historia.
Det är nämligen det som gör det värt allt jobbet med RikaTillsammans.
Det enda jag skulle vilja be dig om, var specifik - inkludera gärna siffror. Dela din historia och det som du är stolt över. Få saker är så inspirerande som att se vilka förändringar andra har gjort i sitt liv.
Tack på förhand. Tack för att du skriver, följer och gör RikaTillsammans möjligt.
//Jan - din ett år äldre podd-, blogg- och forumkompis.