Infört taggar jämte kategorierna

Jag har (förhoppningsvis) förbättrat forumet lite genom att ha infört taggar. :slightly_smiling_face:

Problemet: Vi har tidigare haft en kategori som heter “Bästa diskussionerna”. Problemen jag upplevde med den var:

1. Den var inte enkel att hitta till.
  2. Det flyttade en diskussion om pension från kategorin pension (till bästa-diskussionerna)

Förändringen: genom att inför taggar har jag nu flyttat tillbaka diskussionerna till respektive kategori, t.ex. de bästa diskussionerna om pension ligger nu i pension. Men, i varje kategori kan man nu sortera ut de bästa diskussionerna genom att välja taggen “bästa diskussionerna”.

Förhoppningsvis håller ni med om att det är mer logiskt.

Övriga taggar som jag har infört är:

• Bästa diskussionerna - de få trådar alla borde läsa.
  • Läsvärd tråd - Nivån under bästa diskussionerna. Något som är läsvärt men inte når upp till nivån bäst.
  • Vanlig fråga - sådant som brukar återkomma på forumet av nya användare.
  • Undersökning - jag har tagit bort kategorin “undersökning” och flyttat det till en tagg
  • Skapa tillsammans - diskussioner där vi i forumet jobbar fram t.ex. ett portföljförslag
  • Sponsrad - de få trådar som är sponsrade eller reklamsamarbete

Om du har förslag på en ny etikett, återkom gärna. Tills vidare tänker jag att jag lägger etiketter för att försöka ha någon struktur i forumet. Hoppas det är ok. :+1:

Det här ligger jämte utmärkelserna som är på kommentarnivå (taggarna är på trådnivå) som t.ex.

2 gillningar