Jag tänkte kolla om det finns något intresse bland er som redan gått FIRE att vara med i en gruppchatt här på RT. Jag tycker att det händer titt som tätt att man har funderingar kring något som är lite för smalt för forumet som kanske skulle passa bättre i en separat chatt. Frågor och funderingar bland likasinnade typ. Om vi startar en får vi väl se hur den utvecklar sig tänker jag.
Den stora chatten är lite för vilda västern för att passa för detta syfte…
Om någon är intresserad så meddela här alternativt skicka ett DM till mig så kan jag sätta upp gruppchatten. Ser att man just nu bara kan lägga till 20 personer i en gruppchatt. Det kanske blir ett problem (lr inte). Kanske någon admin kan justera den gränsen om det skulle behövas?
Varför inte ha en “Diskussion för oss som begått FIRE” tråd här i forumet? Finns hundratals trådar här som är väldigt smala. Det är bra att det finns sånt, man kan inte sitta och diskutera indexfonder varje dag. Tycker det hade varit lite tråkigt om intressanta frågor och intressanta svar sakta göms mer och mer i ett gäng små gruppchattar som inte resten har tillgång till.
Jag lär nog gå FIRE inom 1-5 år.
Har uppnått finansiella målen så nu är det endast det mentala kvar.
Att vara med och diskutera eller åtminstone läsa om andra som redan är i FIRE är av intresse. Hellre här än i chat. Det är jobbigt att försöka läsa ikapp en chat.