Hej Jan och alla andra,
Många är intresserade av att investera i hyresfastigheter eftersom det ger en stabil avkastning, och att göra det i i Ohio, Usa, verkar enligt många vara fördelaktigt. Det finns ett företag baserat i London (svensk vd) som ställer ut obligationer där den underliggande tillgången är fastigheter i just Ohio. rikakvinnor.se har ett samarbete med dem och en öppen ”investeringsrunda” nu i aug. Avkastningen är 16% per år, Löptid 5 år.
Jag funderar nu på om den här möjligheten är för bra för att vara sann, och försöker göra research om framförallt bolaget, ägarna, och rikakvinnor.se. Vad vet ni andra om detta? Har ngn använt deras produkt? Är ni nöjda?
Har du Jan övervägt att investera i detta el liknande? Varför/varför inte?