Investera i hyresfastigheter i usa via obligationer - för bra för att vara sant?

Hej Jan och alla andra,

Många är intresserade av att investera i hyresfastigheter eftersom det ger en stabil avkastning, och att göra det i i Ohio, Usa, verkar enligt många vara fördelaktigt. Det finns ett företag baserat i London (svensk vd) som ställer ut obligationer där den underliggande tillgången är fastigheter i just Ohio. rikakvinnor.se har ett samarbete med dem och en öppen ”investeringsrunda” nu i aug. Avkastningen är 16% per år, Löptid 5 år.

 

Jag funderar nu på om den här möjligheten är för bra för att vara sann, och försöker göra research om framförallt bolaget, ägarna, och rikakvinnor.se. Vad vet ni andra om detta? Har ngn använt deras produkt? Är ni nöjda?

Har du Jan övervägt att investera i detta el liknande? Varför/varför inte?

Tycker du själv att kombinationen av 16% årlig avkastning och hävdad låg risk låter förtroendegivande? Jag avråder dig från att satsa på det där.

Ohio av alla ställen! Tillhör det amerikanska så kallade rostbältet med sin höga arbetslöshet. 16 procents avkastning med låg risk hur seriöst låter detta?

Jag noterar att bolaget som äger rikakvinnor startades 2017. År 2018 omsatte man 202 000 kr och gjorde en förlust på 36 000 kr. Inte Wallenberg direkt…

HaHa! Den här hemsidans kallar Jans “mentor” och hans bild finns på “tacksamhetsväggen”. På vilket sätt är Rikatillsammans.se samarbetspartner?