Investera som 20-åring

Hej!
Jag är en 25 åring som tänker börja att spara i fonder. Jag har en sparhorisont på 20+ år och undrar vilken typ av fond som passar mig bäst.
Jag har läst att många rekommenderar att ha ”mer risk” med tanke på den långa sparhorisonten. Vad tycker ni? Bör jag spara framförallt på en tillväxt-, index- eller aktiefond?

1 gillning

100% billig global indexfond,automatisk månadssparande i Isk. Då har du löst problemet på 10 min :person_tipping_hand::+1:.

4 gillningar

Det var exakt det jag tänkte på! Jag har läst framförallt om Länsförsäkringar Global Index som har en låg avgift. Har du någon input om fonden?
Tack!

3 gillningar

Det fungerar bra och svårt att göra fel med det valet du skriver om :joy::+1:

3 gillningar

Kör på den, all in helt enkelt. :grinning::+1:

Med den horisonten finns avgifter att spara och räntor känns inte aktuellt.

Lycka till och välkommen till forumet! :blush:

2 gillningar

Tack så mycket för hjälpen! :smile:

1 gillning

Är din sparhorisont verkligen 20 år? Det är ju ungefär så långt du kan minnas.