Investmentbolag kaka på kaka

Hej!

Jag har en portfölj med investmentbolag och en liten del är Spiltan Aktiefond investmentbolag. Jag ska ärligt säga att jag inte haft stenkoll vilka bolag den innehåller. Men idag tittade jag och ser att många utav de bolag som finns med i fonden har jag redan såsom Investor, Kinnevik, Latour mm. Blir det då kaka på kaka att ha den fonden oxå eller finns det något bra med det?

Camilla

Hej. Jag tror många här på bloggen menar att det blir överlapp och att man ska investera brett. Jag personligen tycker inte det är några problem då bolagen du nämner är bra bolag med fin historik och ditt ”dubbelsparande” bara innebär att du äger mer av bra bolag. Men det är bara min åsikt och jag är personligen väldigt förtjust i våra investmentbolag.

Fast det blir kaka på kaka, Camilla kan lika gärna bara äga Investmentbolag i form utav direktägande i aktierna istället för att betala en liten summa i avgifter till fonden.
Så om man vill äga Investmentbolag direkt så är de bättre att köra endast på detta och inte ha både och!

Tack för svar!