Inveztor - app för flera plattformar

Inveztor börjar närma sig en publik beta-version, så jag kostar på appen en egen tråd. Syftet med appen är att kunna få en bra överblick och ögonblicksbild av ens (värdepappers)investeringar vad gäller avkastning, diversifiering och avgifter.

https://www.inveztor.se (nyregistrering stängd tills vidare)

Funktioner

• Skapa och följ hur många olika portföljer som helst med löpande uppdatering av kurser och avkastning.

• Få en total aggregerad bild över samtliga portföljer vad gäller värde, avkastning, utveckling under dagen.

• I många fall automatisk beräkning av land-/branch- och sektorallokering (både per portfölj och totalt).

Kartvy där du ser

• Procentuell och verklig storlek på innehav för varje land.
  • Se allokering mot Developed och Emerging Markets
  • Se din diff (plus/minus) mot MSCI World / ACWI (Frontier kommer)

_

• Se total sammanräknad avgift för samtliga innehav.

• Stöd för tiotusentals värdepapper - aktier, fonder, certifikat, warranter, kryptovalutor mm.

• Automatisk konvertering till SEK från ett hundratal olika valutor

Halvautomatisk import/uppdatering av innehav från

• Lysa (endast Sverige, övriga fonder går att lägga till manuellt)
  • Nordnet
  • Avanza
  • (På gång) SAVR
  • (På gång) Nordea

Fördelning/pajdiagram

• handelsvalutor.
  • innehavstyp.

Jag själv hanterar gärna mina portföljer via datorn, men för att hålla koll vill jag ha det lättåtkomlig via telefonen så målet är att appen ska fungera bra som fullskärmsapp, är väl där till 95% ca.

Nedan screenshots med testdata

7 gillningar

Intressant. Kommer definitivt testa på min iPhone när möjligheten finns.

1 gillning

Sorry. Så här ser det ut hos mig när jag försöker importera. Använder Firefox på stationär dator.

Ok, jag hade inte uppfattat att du använde Firefox. Firefox stödjer inte (by default iaf) att läsa ur clipboard (klipp-och-klistra), så för att använda den funktionen behöver du använda ex. Chrome eller nya Edge.

Konstigt. Någon tidigare gång har det ju funkat.
Jag tror inte det är problemet. Jag kommer ju aldrig så långt som att klipp o klistra.
När jag trycker på “Fortsätt” så snurrar bara ikonen.

När du trycker ‘Fortsätt’ (steg 2) så försöker appen att läsa det som du har placerat i urklipp (steg 1), och som jag förstår det så fungerar inte det i Firefox:

Provat i chrome också men det funkar inte.
Nu skall jag sluta vara jobbig.
Lycka till med projektet!

Hehe, det är ingen fara… men markerar du först hela sidan (på Nordnet, Avanza eller Lysa) och trycker Ctrl+C, och sedan trycker du Fortsätt? … Ev. kommer en sån här liknande dialog upp, som du måste godkänna (en gång):

Ctrl+A sedan Ctrl+C sedan Fortsätt vilket medför—

Råkade lämna registreringen öppen så det hann ramla in några nya användare. Då importinstruktionerna är väldigt sparsmakade i appen än så länge, så skriver jag lite mer utförligt ifall det är någon här som har skapat en användare:

• Lysa - klicka in på respektive konto inloggad hos Lysa, scrolla ner (så att sidan laddas helt) och tryck sedan Ctrl-A och Ctrl-C och tryck sedan 'Fortsätt" i Inveztors import-dialog

• Nordnet - klicka in på respektive depåöversikt inloggad på Nordnet och tryck sedan Ctrl-A och Ctrl-C och tryck sedan 'Fortsätt" i Inveztors import-dialog. Se till att fullt fönsterstorlek (så att alla kolumner är synliga).

• För Avanza är det lite mer jobb, detta behöver dock endast göras en gång: logga in och välj “Min ekonomi”. Välj “Innehav”. För Aktier respektive Fonder (om du har båda), klicka på pennan längst ut till höger. Välj “Flikmallar” och lägg till “Gamla översikt”-fliken. Se sedan till att denna är vald (gäller alltså för både Aktier och Fonder). Tryck sedan Ctrl-A och Ctrl-C och tryck sedan 'Fortsätt" i Inveztors import-dialog.

(OBS: fungerar ej i Firefox)

1 gillning