Inveztor - nu med avancerad portföljanalys

Nyhet: nu helt gratis! Läs mer

Hemsida - börja här

Importinstruktioner
Enkel och snabb import från Avanza, Lysa, MinPension (nytt!), Nordnet och SAVR (och sedan går det såklart att lägga in innehav manuellt också)

Användarvillkor

18 gillningar

Intressant. Kommer definitivt testa på min iPhone när möjligheten finns.

1 gillning

Sorry. Så här ser det ut hos mig när jag försöker importera. Använder Firefox på stationär dator.

Ok, jag hade inte uppfattat att du använde Firefox. Firefox stödjer inte (by default iaf) att läsa ur clipboard (klipp-och-klistra), så för att använda den funktionen behöver du använda ex. Chrome eller nya Edge.

1 gillning

Konstigt. Någon tidigare gång har det ju funkat.
Jag tror inte det är problemet. Jag kommer ju aldrig så långt som att klipp o klistra.
När jag trycker på “Fortsätt” så snurrar bara ikonen.

När du trycker ‘Fortsätt’ (steg 2) så försöker appen att läsa det som du har placerat i urklipp (steg 1), och som jag förstår det så fungerar inte det i Firefox:

Provat i chrome också men det funkar inte.
Nu skall jag sluta vara jobbig.
Lycka till med projektet!

Hehe, det är ingen fara… men markerar du först hela sidan (på Nordnet, Avanza eller Lysa) och trycker Ctrl+C, och sedan trycker du Fortsätt? … Ev. kommer en sån här liknande dialog upp, som du måste godkänna (en gång):

Ctrl+A sedan Ctrl+C sedan Fortsätt vilket medför—

Råkade lämna registreringen öppen så det hann ramla in några nya användare. Då importinstruktionerna är väldigt sparsmakade i appen än så länge, så skriver jag lite mer utförligt ifall det är någon här som har skapat en användare:

• Lysa - klicka in på respektive konto inloggad hos Lysa, scrolla ner (så att sidan laddas helt) och tryck sedan Ctrl-A och Ctrl-C och tryck sedan 'Fortsätt" i Inveztors import-dialog

• Nordnet - klicka in på respektive depåöversikt inloggad på Nordnet och tryck sedan Ctrl-A och Ctrl-C och tryck sedan 'Fortsätt" i Inveztors import-dialog. Se till att fullt fönsterstorlek (så att alla kolumner är synliga).

• För Avanza är det lite mer jobb, detta behöver dock endast göras en gång: logga in och välj “Min ekonomi”. Välj “Innehav”. För Aktier respektive Fonder (om du har båda), klicka på pennan längst ut till höger. Välj “Flikmallar” och lägg till “Gamla översikt”-fliken. Se sedan till att denna är vald (gäller alltså för både Aktier och Fonder). Tryck sedan Ctrl-A och Ctrl-C och tryck sedan 'Fortsätt" i Inveztors import-dialog.

(OBS: fungerar ej i Firefox)

1 gillning

Det ska bli regnigt väder imorgon (dvs perfekt väder för att leta buggar) här i Sundsvallstrakten, så då passar det bra att öppna upp Inveztor som publik beta!

Välkommen in! (och feedback/buggrapporter mottages tacksamt, här eller via PM :slight_smile: )

https://www.inveztor.se

OBS: om du tänker använda Inveztor på telefonen, glöm ej att lägga till på hemskärmen för att få ikon + fullskärm. :+1:

3 gillningar

Rent spontant känns det som ett udda sätt att importera data, finns det ing bättre sätt? Eller de tillhandahåller inga APIs?
Det känns dödsdömt att parsa data såhär i det långa loppet, det ser dock sjukt väldesignat ut så jag kommer garanterat att testa det!

Bra jobbat :slight_smile:

1 gillning

Jag tror att det närmaste man kommer en strukturerad export från de flesta tjänsterna är en transaktionslista, vilken är svårare att parsa när man vill veta aktuellt innehav. Copy/paste är väldigt snabbt att jobba med (och relativt snabbt att implementera/justera), så länge det finns en vy där all nödvändig data samlas.

Ett API skulle kräva riktig inloggning (tänk Bank-ID) och då är man inne på något betydligt mer avancerat.

Och tack för komplimangen. :slight_smile:

Hej, har precis försökt importera min data.
När jag importerar från Avanza plockar den med alla aktier, en fond (av två) samt certifikat. Men den får inte med Enter småbolagsfond. Försökt ett par gånger. :wink: Kan hända jag gör något galet (kanske är en dålig fond som inte borde få finnas med) :rofl:

För övrigt otroligt snyggt.

Edit, nordnets nya techfond vill inte heller med.

Tack tack… jag får med Enter Småbolagsfond A när jag provar så jag vet inte varför inte du skulle få det :slight_smile: Nordnets unika fonder har jag tyvärr ingen lösning för än så länge…

1 gillning

Nu när jag testade en gång till kom den med. Vet inte varför den inte ville först. :wink:

Hej!
Lysa importen fungerade utan problem för mig. Avanza strular en hel del. Jag har lagt till gamla översiktfliken. Lyckades importera ett ISK när jag valde bara det kontot i översikten.

Men när jag försökte med nästa konto (AF konto resp IPS och ett annat ISK) eller med “alla konton” på en gång fungerar det inte. Blir bara en snurra på fortsätt knappen.

Chrome Version 91.0.4472.106 (Officiell version) (64 bitar).

1 gillning

Jag har bara testat Avanza ISK med aktier och fonder. Om du vill får du gärna skicka mig urklippet du försöker med så kan jag kolla vad som är fel. (Inte alls omöjligt att något skiljer sig åt för AF och IPS)

Kommer du lägga till möjligheten att helt manuellt kunna lägga till något som inte finns sökbartbart? Tex hittar jag inte Kvartil Investmentbolag Calculus och jag skulle också vilja lägga till sparande på Savelend.

Har inga planer för rent sparande just nu (därav namnet Inveztor :slight_smile: ) och (nästan) hela meningen med appen är att kunna få automatiskt uppdaterat värde/kurs så känns det inte aktuellt med manuellt inmatade innehav. Kommer att kika vidare på fler datakällor dock.