Varför inte?
Givetvis bygger det på att man är mutead samtidigt som man skriver. Tydligen ska nya “tysta” brytare vara bra men inte provat själv. Bruna cherry MX är riktigt skönt och det jag hade hemma tidigare.
Här är en bra beskrivning av hur det fungerar: ”Det får inte finnas störande reflexer eller bländningar. Är bildskärmen vänd mot ett fönster drar pupillen ihop sig på grund av ljuset från fönstret, samtidigt som ljuset på skärmen kräver öppnare pupiller. Då blir det mer ansträngande att läsa och man kan få besvär. Samma effekt kan en stark lampa i taket få. Tänk på att skärma av starka taklampor och vänd skärmen rätt.”
Det är kanske delvis subjektivt hur en upplever motljuset, och dessutom är det ju inget stort fönster. Skärmen har bara delvis fönstret bakom.
I videosamtal så syns en bättre om en sitter vänd mot fönstret och får ljus i ansiktet. Hatar videomöten där folk bara syns som en svart silhuett pga motljuset. De kunde lika gärna stänga av kameran. Det känns oartigt liksom.
Otroligt nice att ha. Men leta efter en som är lite mindre curved dock. Annars kommer det vara mycket vrida på nacken.
När jag själv uppgraderat hemmaarbetsplatsen satsade jag på;
- Höj- och sänkbart skrivbord
- Capiscostol
- Ståmatta
- Handledsstöd
- Underarmsstöd
Sedan tidigare har jag uppgraderat min stora men enklare skärm mot en mindre men modernare. Det var inte så mycket av ergonomiska skäl men grafiken är bättre på den nyare skärmen.
Jag har köpt alla dessa saker begagnat. Att fokusera på att prylar av en viss modell skulle vara ”bäst” tror jag över huvud taget inte på. Den idén leder mest till höga kostnader.
Har kört med en 34” ultrawide under senaste året och enda nackdelen är att det blir lite bökigt att skärmdela via teams då många andra (som jag jobbar med) inte har så stor skärm. Har en 24” bredvid och göra delningen från den istället.
Även om vi räknar med 7 kr/kWh borde det bara bli dryga fyra kronor om du kör din USB-gran 8h per dag under december månad…
Har suttit vid tangenbord i 40 år och klarar mig inte utan handledsstöd och mousetrapper. Bra att skaffa det innan värken sätter in i handleder och armbågar.
Är själv en förespråkare för TKL (som förövrigt inte är 60%, ”tenkeyless”) men jobbar man med excel som många gör så är väl både numpad och även f-knappar viktiga…. 
En eller två vettiga skärmar, en bra mus och tangentbord har du redan fått tips om.
Själv brände jag större delen av krutet på en stol. (Herman Miller Embody).
Sist men inte minst, att jobba hemifrån innebär goda möjligheter att faktiskt inte sitta kedjad vid skrivbordet. Hoppa runt, stå, gå, ta varje tillfälle till rörelse som ges.
Jag har minst ett telemöte om dagen där jag kan promenera i skogen eller t o m springa en runda.
Tack för alla svar på tråden 
Det blir nog Logitech tillbehör, en riktig bra hög upplöst skärm, några grymma högtalare samt funderar längre framtiden köpa tillbehör som möjliggör höj-och sänkbarhet 
Jag återkopplar med bild på hur mina ny arbetsplats blir samt ha de fint 
Bra belysning av skrivbordet tycker jag är viktigt. Finns lampor att sätta på skärmen som lyser upp skrivbordet utan att reflekteras. Exempelvis BenQ ScreenBar Monitor Light - Inet.se
Glöm inte belysning, man behöver mer än man tror.
Jag gillar delade, lutbara och mekaniska, sparat mina handleder. Obs hög inlärningskurva:
Dygma defy kommer snart också, har förbokat:
Jag köpte en Apple magic trackpad istället för mus, aldrig ångrat mig en sekund!
Någon som har andra förslag på ergonomiska stolar som även är lite estetiska? Så man kan ha de framme i små lägenheter.
Gillar de som du länkar! Men €1000 är lite över budgeten tyvärr 
Ikeas är en bra hybrid mellan sköna, snygga, billiga. Rekommenderar en sväng dit. Finns ofta begagnade också på typ blocket.
Jag har en sån på jobbet, den är fantastisk! Excelark blir en helt annan sak att jobba med, man får upp flera dokument sida vid sida i verklig storlek. Fantastiskt när man jobbat i virtuella miljöer som inte riktigt klarar flera skärmar.
Har en 32” 4K ultra wide curved skärm, kalibrerade färger, den är lagom stor.
Nackdelar är att dela skäm med andra, de flesta andra kan inte visa. Löses med att ha en extra skärm, eller dela laptop-skärmen.
Inte alla USB-C-hubbar klarar att driva skärmar med 4K.
Skärmen jag har på jobbet kan strömförsörja datorn och har USB-kontakter så ingen extra hubb behövs.
Jo har en från Ikea men den skriker verkligen kontor. Stor klump, men den är bekväm.