Kan man se vilken summa som säljorder var på?

Hej alla.

P.g.a. oförutsedda utgifter så var jag tvungen att sälja en del fonder. Dessa gjordes i Tisdag.

Jag kan nästan svära på att jag tog och sålde för 25000 tkr men på mitt konto ser jag “bara” 17600.

LF_BANK

Jag är medveten om att det är ett par bankdagar och att detta gör att fonderna kan minska i värde, men att ha minskat 7500 kr?

Kursen stod i 320 när jag sålde och står väl i 311 idag. Det borde väl på sin höjd betyda att den minskade med 10 kr per fondandel, så 55x10 = 550 kr, eller? Något känns fel här.

Ibland får jag för mig att sälja för specika summor, så jag funderar om jag hade något genialiskt ögonblick just då, eller vad som har hänt.

Jag har kollat överallt och ingenstans kan jag hittade till vilken summa jag la min order på, vilket såklart är väldigt pinsamt av mig.

Kommer du ihåg hur mycket alla dina andelar var värda? Kolla på skillnaden, du kanske inte la en order på 25k.

Vilken bank är detta ifrån? Kanske någon kan hjälpa dig hitta ordern i någon meny (om det är möjligt).

Är Länsförsäkringar. Sjukt att minnet kan vara så jävla dåligt, men det känns ju inte som att en order på 25000 kan gå ner 7000, d.v.s. 26%, på ett par dagar.

Kanske enklast att ringa banken. Sjukt att minnet kan vara så extremt dåligt.

Men jag tycker ju även man borde kunna se vilket belopp man sålde för, på ett lätt sätt. Men hittar det inte, varken på appen eller mobilbanken.

Nej, den sjönk inte så mycket på en dag.
Men oavsett, om du säljer en del av dina andelar för 25k så ska du få ut 25k. Spelar ingen roll hur kursen går.
Om du däremot säljer viss mängd andelar så får du vad de är värda vid försäljningen.

Så som det fungerar på Avanza när man lägger säljorder på X kr så beräknas det automatiskt om enligt senaste NAV som Y andelar. Därför kan den faktiska summan som man får ut diffa lite beroende på hur NAV utvecklas. Osäker på hur LF gör.

Vad gäller tråden generellt så har du ju enligt notan fått NAV från 18/5, så kanske var feltryck och att du sålde för mindre än du trodde?

1 gillning