Jag var också på en av deras föreläsningar och jag delar inte uppfattningen som folk skriver här. Jag hade en väldigt skeptiskt inställning efter att ha läst vad folk skriver online men Daniel och hans presentation var varken för säljande eller orealistisk.
Har man ingen koll på investeringar eller fastigheter så kan det säkert uppfattas som för bra för att vara sant eller bluff men om man faktiskt kollar på siffrorna, Daniels eller oberoende, så går det mesta ihop. Det är klart att den gratispresentation som erbjuds slutligen har ett köperbjudande men till och med med gratis-infon så är det värt 2-3 timmar av en kväll, i alla fall om man är intresserad av ämnet.
Du kommer inte bli rik av att lyssna på en gratispresentation. Du kommer inte gå därifrån med livet löst. Men du kommer förstå vilka steg som behöver tas för att köpa en fastighet, att fixa upp den och sen att hyra ut den. Vill du veta mer ingående så får du gå på nästa event/kurs som kostar en liten slant. Vill du verkligen göra det och få hjälp hela vägen så kostar det lite till. Ungefär vad man rimligtvis bör och ska förvänta sig.
Om man följer companieshouse länken så ser man att han jobbar med flera bolag så pengar flödar fram och tillbaka. Det är inte helt orimligt att ett företag går med förlust.
Det är lättare att hata och snacka skit om någon än att faktiskt se saker och ting för vad det är. Det verkar vara lite för mycket hat online om Momentum så om du är intresserad av detta, försök se igenom det och istället ge det en chans. Det är faktiskt gratis att få en inblick.