Tusen tack för bra feedback! Nej det är faktiskt något jag själv reagerat på, men sanningen är att det finns inte något annat vi kan eller får visa, då det i så fall finns någon som säger att vi “underdriver avkastningen” eller att vi fabricerar. Så i brist på bättre så tror jag att den siffran kanske kommer att försvinna. Vi kommer däremot att visa hur portföljen hade gått historiskt givet innehållet.
men håller 100% med =)
Sen när det kommer till att kopiera så är där en del portföljer som är ganska aktiva och har gjort det bra, så det man ser är bara hur det ser ut just nu, avkastningen kan i bland vara till följd av bra tajmade investeringar historiskt.
Men även här så får jag be dig ha lite tålamod, med ett växande antal portföljer kommer kvaliteten bli bättre.
Sen tror jag inte man ska se det som att de ska slå index, utan man ska se det som att om man är intresserad av ett område, och vil ha inspiration till investeringar inom det området så kan man få det genom att titta på liknande portföljer. och är de bra nog så kanske det kan vara värt att kopiera den. Vi kommer kategorisera mer och öppna för ett forum där man kan dela idéer framöver.
Kanske inte är någon skillnad, jag tänkte mer utifrån att Lyxors fonder är “Zero” hos Kiwi och då kanske vi får en tillväxtmarknadsfond utan courtage- och transaktionskostnader
Jag har nu testat lite fram och tillbaka och måste säga att jag verkligen gillar att man kan bygga sin egen lilla fond med många innehav, både aktier och ETF (perfekt för både lekhinken men också mer seriösa syften).
Ifall ni får in lite fler vanliga aktier och t:ex faktor-ETF JPGL så är ni på rätt väg. Det vore inte fel heller om ni kunde ta in de mest intressanta Dimensional ETF om detta nu ens är möjligt. Då skulle ni ha en unik produkt som ingen annan har än så länge
Handlas förvisso i GBP så jag skulle önska att ni snart också utvecklar på ideen med valutakonton, åtminstone för EUR och USD (ja, jag vet, tar hela armen om du ger mig lillfingret haha )
@David_BW. Ser verkligen fram emot denna plattform och ska bli spännande att se när nya funktioner och tjänster laseras.
Ytterligare två önskemål:
Utvecklingsgrafen på en portfölj skulle gärna kunna ha lite mer data i x- och y axeln och inte när man hovrar på den. känns inte riktigt som man ser helheten när det bara en en linje…
Som en option… en “insatt-kapital-linje”, kanske grå och streckad och skulle visualisera insatt kapital och faktiskt utveckling… Exempel nedan:
Hej @David_BW: jag funderade på ifall ni kommer ta in aktier från First North Sweden - SME Growth Market? Det finns en del där som jag hade önskat man kunde handla - t:ex tråkiga företag som Absolent och Banhof
PS @moderatorer jag ändrade titeln på ämnet till det mer neutrale diskussion istället för “bra eller dåligt”. Kände det var dags att uppdatera namnet på tråden. Hoppas detta är OK.
Jag undrar om ni kan få in en pajskala över olika tillgångsslag. Som ni har på Frejvid. Tex Aktiefonder, räntor, råvaror, övrigt, enskilda aktier.
Se bild nedan hur jag menar. Dels för varje portfölj men också en sammanställning över totalen, alltså om man har flera olika portföljer.
Sedan hade det också varit trevligt att kunna få en gemensam graf över flera av sina portföljer. Om jag har t.ex två olika portföljer så kan jag ju nu gå in i varje portfölj och få en graf över just den portföljens utveckling enskilt.
Jag hade velat kunna få en samlad graf över båda portföljerna sammanslagna. Kan ju t.ex vara så att man har två olika portföljer man man lägger dom i samma “hink”. Hoppas du förstår hur jag menar
Ja, lite, Framförallt är det butiken som blir omgjord, med fler aktier och fonder som länge har varit på en önskelista. Sen hoppas jag att vi får in mer och bättre data, uppdateras oftare och exempelvis utdelningar så att det är enkelt att skapa en utdelningsportfölj.
Sen är det “Auto balance” funktion som ligger nära samt lite bättre hantering av insättningar och uttag.